تحقیقات جدید در خصوص انحصارطلبی گوگل در اروپا

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، گوگل سال گذشته از خرید شرکت فیت بیت با پرداخت 2.1 میلیارد دلار اطلاع داد. فیت بیت به علت فراوری مچ بندهای هوشمند ردگیری سلامت و برنامه ریزی فعالیت های ورزشی شهرت دارد و مقامات اروپایی بیم دارند این خرید موجب انحصار جدی گوگل در زمینه فراوری این محصول گردد.

تحقیقات جدید در خصوص انحصارطلبی گوگل در اروپا

همچنین این نگرانی وجود دارد که خرید فیت بیت توسط گوگل موجب دسترسی و سوءاستفاده این شرکت از اطلاعات خصوصی میلیون ها خریدار مچ بندهای هوشمند این شرکت گردد و با توجه به سابقه سیاه گوگل در زمینه بهره گیری های تجاری و اطلاعاتی از داده های شخصی کاربران، تعیین نیست گوگل این بار با این اطلاعات چه می نماید.

گوگل قصد داشت فرایند خریداری فیت بیت را تا سال 2020 تکمیل کند. اما اعتراض ها به این شرکت و اعلام نگرانی ها باعث شده تا این فرایند به تأخیر بیفتد. پیش از این اتحادیه اروپا پرسش نامه ای 60 صفحه ای را برای گوگل و چند رقیب فیت بیت ارسال نموده بود و از آنها خواسته بود تا در خصوص سرنوشت این خرید بر بازار محصولات دیجیتال حوزه ورزش و سلامت اظهارنظر نمایند.

رگولاتورهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا می گویند با دریافت پاسخ ها تا 20 جولای در این زمینه تصمیم گیری می نمایند و نتیجه نهایی را ظرف چهار ماه آینده اعلام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 751

به "تحقیقات جدید در خصوص انحصارطلبی گوگل در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیقات جدید در خصوص انحصارطلبی گوگل در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید