تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه سنتی و تفرجگاه برای سد کلان در ملایر

به گزارش جام پارسی، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه سنتی و تفرجگاه برای سد کلان در ملایر صورت گرفت.

تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه سنتی و تفرجگاه برای سد کلان در ملایر

احمد آریایی نژاد با اشاره به ظرفیت های گردشگری ملایر که میتوان از آنها در جهت جذب گردشگران و یاری به درآمدزایی در این منطقه بهره مند شد، گفت: ما از زمان مادها تا اشکانیان و این دوره نوین ظرفیت های مطلوبی در حوزه گردشگری داریم کمااینکه ارگ نوشیجان قدیمی ترین بنای خشتی دنیا در این منطقه قرار گرفته است، بعلاوه شهر زیرزمینی سامن از دیگر آثار تاریخی این منطقه است که قدمت آن به دوره اشکانیان بر می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: امامزاده و بقاع متبرکه همانند حرم برادر امام رضا (ع) و آرامگاه یوشع بن نوح، مسجد سیفیه و مسجد شیخ الملوک از دیگر ظرفیت های مطلوب این منطقه برای جذب گردشگران است.

وی یادآور شد: مینی ورد یا دنیا کوچک از دیگر ظرفیت های گردشگری این منطقه است که در کشور نظیر ندارد، بعلاوه غار کسب، تپه گونسپان، یخچال میرفتاح، خانه لطفعلیان، قلعه پری، آتشکده نوشیجان، قلعه انوج، برج خانقلی، برج بید کرپه، بام ملایر یا آبشار بام نیز از دیگر جاذبه های گردشگری ملایر است.

آریائی نژاد اظهار داشت: این منطقه ظرفیت های مطلوبی نیز در حوزه طبیعت گردی همانند تالاب آق گل، جنگل، دریاچه کوثر، پارک سیفیه و مزارع گل محمدی دارد که میتوان از آن در جهت رونق گردشگری در این منطقه استفاده کرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تاکید نمود: ما می توانیم در کنار سد کلان یا سد کریم خان نیز ضمن ایجاد تفرجگاهی برای گردشگران نسبت به ایمن سازی این منطقه همانند سواحل دریایی اقدام کنیم. بعلاوه می توانیم با ایجاد بازارچه سنتی ضمن ارائه صنایع سنتی این منطقه به منظور جذب گردشگران گامی اساسی در جهت اشتغالزایی نیز برداریم.

منبع: همگردی
انتشار: 21 تیر 1403 بروزرسانی: 21 تیر 1403 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1975

به "تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه سنتی و تفرجگاه برای سد کلان در ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر ضرورت ایجاد بازارچه سنتی و تفرجگاه برای سد کلان در ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید