اشتباهاتی هنگام استفاده از پودر لباسشویی

به گزارش جام پارسی، اولین کاری که باید انجام دهید تا لباس هایتان بی عیب و نقص و زیبا باشد، یادگیری نحوه شستن صحیح آن ها است. همه ما باید لباس های کثیفمان را هر روز بشوییم، برای اینکار هم اغلب از پودر لباسشویی استفاده می کنیم. اما آیا می دانید نحوه استفاده صحیح از شوینده هایی نظیر پودر لباسشویی به چه صورت است؟ گاهی اوقات اشتباه هایی در استفاده از پودر لباسشویی روی می دهد که می تواند در فرایند شستشو تاثیر منفی بگذارد.

اشتباهاتی هنگام استفاده از پودر لباسشویی

پودر لباسشویی از جمله محصولاتی است که معمولا برای شستشوی لباس هایمان از آن استفاده می کنیم، خصوصا وقتی که قصد داریم لباس ها را با دست بشوییم. به همین علت، بهتر است نحوه استفاده درست از آن را به طور کامل بدانیم تا حین شستشو مسئله ای برای لباس ها بوجود نیاید. در ادامه به اشتباه هایی در استفاده از پودر لباسشویی اشاره می کنیم که عموما بین مصرف نمایندگان رایج است.

جداسازی نامناسب

هنگام جدا کردن لباس ها از یکدیگر علاوه بر رنگ، باید به نوع پارچه نیز توجه کنید. به عنوان مثال، لباس های پشمی باید جداگانه شسته شوند. بعلاوه، نباید حوله ها را با لباس های ساخته شده از الیاف مصنوعی بشویید.

برخورد پوست با شوینده

پودر لباسشویی ماهیتی قلیایی دارد. اگر از پودر لباسشویی دستی استفاده می کنید، این امر باعث تماس طولانی مدت پوست با پودر لباسشویی می گردد. در نتیجه، محیط اسیدی ضعیف پوست تغییر کند و این محیط اسیدی ضعیف می تواند از حمله باکتری ها جلوگیری کند. به این ترتیب، عملکرد پوست تغییر نموده و پس از مدتی پوست دچار خارش می گردد. در موارد جدی تر، این شرایط می تواند حتی منجر به درماتیت تماسی آلرژیک (اگزمای تماسی) گردد.

عدم نگهداری صحیح

پودر لباسشویی می تواند ماندگاری طولانی داشته باشد. به طور معمول، می توان پودر لباسشویی را به مدت دو سال در شرایط عادی نگهداری کرد. بنابراین، بهتر است برای نگهداری از پودر لباسشویی آن را داخل بطری های پلاستیکی دردار ذخیره کنید. این کار می تواند از خیس و گلوله شدن پودر لباسشویی جلوگیری کند و از همه مهم تر، با این روش رایحه اضافه شده به پودر ماندگاری بیشتری پیدا نموده و دیرتر از بین می رود.

در نظر نگرفتن قدرت پاک نمایندگی

هنگام خرید پودر لباسشویی باید بیشتر به قدرت شویندگی پودر توجه کرد تا شدت رایحه آن. در واقع، بیشتر محصولات شوینده حاوی مواد شیمیایی مصنوعی از جمله بنزن و آلدئید هستند که برای بدن انسان مضرند. بنابراین، هنگام انتخاب مواد شوینده لباس، محصولات بسیار معطر را انتخاب نکنید تا از این طریق از استنشاق مواد مضر تا حد امکان جلوگیری گردد.

استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی

در نتیجه استفاده بیش از حد از پودر لباسشویی کف زیادی ایجاد شده و در نهایت موجب تجمع کثیفی و آلودگی در قسمت هایی از پیراهن مانند یقه می گردد. این موضوع منجر به کثیف تر شدن لباس شده و نتیجه مد نظر شما را در پی نخواهد داشت. کف زیاد می تواند منجر به تشکیل کپک گردد، بوی نامطبوعی فراوری کند و بر روی لباس های مورد علاقه تان سفیدک باقی بگذارد که حتی می تواند باعث آلرژی گردد. بنابراین توصیه می کنیم به دستورالعمل های بسته بندی پایبند باشید و میزان مواد شوینده را بر اساس حجم لباس ها و سختی آب معین کنید.

عدم تطابق روش شستشو و نوع شوینده

شوینده ای خریداری کنید که مخصوص آن نوع ماشین خاص طراحی شده باشد. اگر محفظه شستشوی ماین لباسشویی در قسمت جلویی آن واقع شده است، از پودرها و مواد شوینده مخصوص این نوع لباسشویی ها بهره ببرید. معمولا برای این نوع لباسشویی ها، شوینده هایی که کمتر کف می نمایند مناسب ترند. زیرا در صورت کف زیاد، هنگام باز کردن درب لباسشویی تمام کف ها بیرون خواهند ریخت. مردم اغلب کمبود کف ناشی از شوینده ها را به حساب عملکرد ضغیف آن ها می گذارند. اما هدف از فراوری این نوع مواد شوینده به منظور استفاده از آن ها برای ماشین های لباسشویی درب از جلو است.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1726

به "اشتباهاتی هنگام استفاده از پودر لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهاتی هنگام استفاده از پودر لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید