کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان هلندی آنالیز می گردد

به گزارش جام پارسی، وزارت دفاع هلند اعلام نمود که گزارش ها درباره جنایات نظامیان این کشور در کشتار غیرنظامیان در افغانستان را آنالیز خواهد نمود.

کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان هلندی آنالیز می گردد

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سروی هولزکن نظامی بازنشسته هلند در افشای جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اعتراف کرد که در سال 2007 میلادی در حالی که در ولایت ارزگان حضور داشت با توپخانه به سمت منازل غیرنظامیان شلیک نموده و امکان دارد که شماری را کشته باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نظامی بازنشسته هلندی به نشریه ترو گفت که نیروهای هلندی گمان می کردند که در خانه های مورد هدف حمله آنها اعضای طالبان حضور دارند، ولی پس از تیرندازی متوجه حضور غیرنظامیان در این منازل شدند.

وی همچنین توضیح داد که این حمله براساس ارتباطات رادیویی انجام شد و افرادی که در جریان مورد هدف قرار گرفته بودند با آتش متقابل به حمله آن ها پاسخ ندادند.

پس از این اظهارات، وزارت دفاع هلند از دادستانهای این کشور خواست تا تحقیقات درباره این رویداد را شروع نمایند.

چندی پیش نیز وزارت دفاع استرالیا در گزارشی درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور تنها کشته شدن 39 تبعه افغان بدست نیروهای استرالیایی را تایید نموده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این جنایات شامل کشتن یک کودک 6 ساله در یورش به خانه، کشتن یک زندانی برای اینکه در بالگرد جایی برای او نبود، پرت کردن زندانیان در دره و بریدن گلوی یک پسر بچه و پرت کردن جسدش در رودخانه بود.

افشای گوشه ای از جنایات نظامیان خارجی در افغانستان در حالی تایید شده که در دو دهه اخیر همه نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکایی مرتکب جنایات جنگی شده اند اما آمریکا با قُلدری از آنالیز جنایات نظامیانش در افغانستان جلوگیری نموده است.

تا به امروز کوشش های دیوان کیفری بین المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو ویزا دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن روبرو شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1010

به "کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان هلندی آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان هلندی آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید