کرملین: ملاقات حفتر با پوتین در جدول کاری وی قرار ندارد، ارزیابی ما از نشست برلین مثبت بود

به گزارش جام پارسی، کاخ کرملین امروز (دوشنبه) بیان کرد، سفر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به روسیه هنوز معین نیست و ملاقات وی با رئیس جمهوری روسیه در جدول کاری این هفته پوتین قرار ندارد.

کرملین: ملاقات حفتر با پوتین در جدول کاری وی قرار ندارد، ارزیابی ما از نشست برلین مثبت بود

با آلمان تور ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری پسکوف، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری روسیه به روزنامه نگاران گفت، در جدول کاری این هفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ ملاقات برنامه ریزی شده ای با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که گزارش ها حاکی از آن است که حفتر میخواهد امروز وارد مسکو گردد، گفت: ما اطلاعی نداریم و در صورت به دست آوردن اطلاعاتی، اعلام خواهیم کرد. سفر حفتر طی روزهای آینده به مسکو هنوز معین نیست.

پیش از این کرملین اعلام نموده بود، حفتر 17 ژانویه پیامی به پوتین ارسال و در آن از ابتکارعمل روسیه برای برگزاری مذاکراتی در مسکو با هدف برقراری صلح در لیبی حمایت و تأکید نموده بود که آماده پذیرش دعوت روسیه و سفر به این کشور برای ادامه مذاکره است.

همچنین پسکوف گفت: کرملین نتایج کنفرانس برلین پیرامون لیبی را که روز یکشنبه برگزار گردید، مثبت ارزیابی کرد. این نتایج گامی مهم در راستا دستیابی به حل و فصل مورد نظر است و کوشش ها با استناد به این گام با نظارت سازمان ملل ادامه خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، میخائیل میشوستین، نخست وزیر جدید روسیه هنوز به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره دیدگاهش برای ساختار و ترکیب دولت جدید اطلاع رسانی ننموده است اما هنوز برای این مساله زمان وجود دارد.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا ساختار و ترکیب کابینه جدید از سوی میشوستین ارائه شده است، گفت: چنانچه چنین گزارشی منتشر گردد، درباره آن اطلاع رسانی می گردد. مهلت آن هنوز به سرانجام نرسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 370

به "کرملین: ملاقات حفتر با پوتین در جدول کاری وی قرار ندارد، ارزیابی ما از نشست برلین مثبت بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: ملاقات حفتر با پوتین در جدول کاری وی قرار ندارد، ارزیابی ما از نشست برلین مثبت بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید