پکن: هر اقدامی در نقض حاکمیت ما در دریای جنوبی چین محکوم به شکست است

به گزارش جام پارسی، سخنگوی وزارت خارجه چین اقداماتی را که حاکمیت این کشور را در دریای جنوبی چین نقض کند، محکوم کرد و آن را شکست خورده دانست.

پکن: هر اقدامی در نقض حاکمیت ما در دریای جنوبی چین محکوم به شکست است

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داد هر گونه کوشش برای نقض حاکمیت پکن در دریای چین جنوبی محکوم به شکست خواهد بود.

بیانیه وزارت خارجه چین پس از آن منتشر شد داده های وب سایت مارین ترافیک نشان داد یک کشتی اکتشافی چین، که در مناقشه سال گذشته با کشتی های ویتنامی نقش داشته، به دریایی جنوبی چین در نزدیکی ویتنام بازگشته است. پیش از این نیز چندین منبع منطقه ای گزارش داده بودند که یک کشتی اکتشافی دولت چین به یک کشتی که توسط شرکت نفتی پتروناس دولت مالزی در آب های دریای چین جنوبی مشغول اکتشاف در منطقه بود، نزدیک شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا آمریکا در ادامه اتهام زنی های خود به چین در بیانیه ای اظهار داشت: آمریکا نگران گزارش های مکرر مبنی بر اقدامات تحریک آمیز از سوی چین است که با هدف کشف میادین نفتی و گازی صورت می گیرد. در این زمینه، چین باید رفتار قلدرمآبانه خود را متوقف کند و از شرکت در چنین تحریکات و فعالیت های بی ثبات کننده ای خودداری کند.

هفته گذشته، ارتش چین رزمایش دریایی در اقیانوس آرام برگزار کرد که واکنش آمریکا را به دنبال داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 633

به "پکن: هر اقدامی در نقض حاکمیت ما در دریای جنوبی چین محکوم به شکست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: هر اقدامی در نقض حاکمیت ما در دریای جنوبی چین محکوم به شکست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید