وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی پیغام داد

به گزارش جام پارسی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با انتشار پیامی از مشارکت هنرمندان و اعضای ستاد برگزاری در برگزاری جشنواره قدردانی کرد.

وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی پیغام داد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ستاد خبری سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پیغام داد.

در متن پیغام سیدعباس صالحی آمده است:

موسیقی جریان جاری در فرهنگ و هنر است و در سرزمین ما از گذشته تا امروز، در پیوند با زندگی و ذائقه فردی و اجتماعی حرکت نموده است. آثار و رویداد های حوزه موسیقی، فرصت و امکانی است تا استعداد، خلاقیت و دستاورد های موسیقایی در کنار ضرورت ها و احتیاج های دیده گردد.

جشنواره موسیقی فجر، هم نشینی گونه های متنوع موسیقی سرزمین ایران با حضور استادان موسیقی و جوانان توانا و خلاق است و هموطنان و علاقه مندان این هنر بر اساس تجربه های زیستی خود از آن دریافت و سهمی دارند. سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر با نگاه جامع به گرایش ها و گونه های فعال موسیقی منتخبی از داشته های فراوان موسیقی کشور را فراهم می آورد که در تعامل و مصاحبه با جامعه بالنده و پایدار است.

بخش قابل توجهی از موسیقی ما با کلام، شعر و ترانه همراه است و انتخاب شعر و ترانه ها با توجه به اصول حرفه ای ترانه سرایی، زبان فارسی و مضامین می تواند تأمل و دقت بیشتری را به عنصر شعر و ترانه در جریان موسیقی کشور معطوف کند.

موسیقی و هنر همیشه به مسایل و مصایب اجتماعی و انسانی توجه داشته و دارد. از این رو نگاه ویژه جشنواره موسیقی فجر به استان عزیز و سیل زده سیستان و بلوچستان و نیز گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان جان باخته در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری نمونه ای از این دغدغه و همدلی هنرمندان با مردم است.

مشارکت همدلانه هنرمندان موسیقی با سی وپنجمین جشنواره موسیقی فجر و کوشش همکاران معاونت امور هنری و ستاد جشنواره را در برگزاری این رویداد ارج می نهم و برای فرهنگ و هنر و موسیقی ایران اسلامی روز های درخشان تری آرزومندم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 422

به "وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی پیغام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارشاد به جشنواره موسیقی پیغام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید