واکنش یاری داور جنجالی ملاقات پاریسنژرمن - باشاکشهیر به اتهام نژادپرستی

به گزارش جام پارسی، داور چهارم بازی شب گذشته پاری سن ژرمن- باشاک شهیر به جنجالی که در این بازی درست کرد، واکنش نشان داد.

واکنش یاری داور جنجالی ملاقات پاریسنژرمن - باشاکشهیر به اتهام نژادپرستی

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، نیمه کاره ماندن ملاقات شب گذشته (سه شنبه) تیم های پاری سن ژرمن و استانبول باشاک شهیر در پی استفاده سباستین کولتسکو، داور چهارم و رومانیایی این ملاقات از یک لفظ نژادپرستانه در اشاره به تخلف پیر وبو، یاری مربی کامرونی باشاک شهیر که اعتراض شدید اعضای تیم ترکیه ای و در نهایت بیرون رفتن بازیکنان دو تیم از زمین بازی را به همراه داشت، تبدیل به سوژه داغ برای رسانه های مختلف شده است.

امانوئل روسو، روزنامه نگار رومانیایی مدعی شده کولتسکو دقیقاً از این الفاظ در پیغام بیسیمی با اویدو هاتگان، داور این ملاقات که هموطنش است، استفاده نموده است: اون سیاهپوست که اونجاست. برو و ببین کیه. اون سیاهپوست که اونجاست، نمی تونه اینطور رفتار کنه.

کولتسکو پس از اعتراض بازیکنان و اعضای کادرفنی باشاک شهیر در همان جریان بازی به آنها شرح داد که او واژه سیاه را در تعبیر مرد سیاه به کار نبرده است و گفت که واژه سیاه در زبان رومانیایی به خودی خود توهین آمیز نیست. این شرحات اما بازیکنان تیم ترکیه ای را متقاعد نکرد و آنها از زمین خارج شدند و حاضر به ادامه بازی نشدند.

نشریه پرو اسپورت رومانی هم به نقل از کولتسکو نوشته است: من تنها سعی می کنم خوب باشم. نمی خواهم این روزها سایت های خبری را بخوانم. هر کسی که من را می شناسد، می داند که من نژادپرست نیستم. حداقل امیدوارم اینطور نباشم.

اویدو هاتگان، داور این بازی هم گفت: ما نمی توانیم اظهارنظری در این باره کنیم. باید ابتدا با یوفا صبحت کنیم. در حالت عادی جوابگوی پرسش شما بودم، اما امشب نمی توانم صحبت کنم. حال ما هم خوب نیست، لطفاً به سکوت ما احترام بگذارید و شرایط را درک کنید.

قرار است این بازی امشب (چهارشنبه) از دقیقه 13 و با تیم داوری کاملاً متفاوتی پیگیری گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1037

به "واکنش یاری داور جنجالی ملاقات پاریسنژرمن - باشاکشهیر به اتهام نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یاری داور جنجالی ملاقات پاریسنژرمن - باشاکشهیر به اتهام نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید