واکنش کره جنوبی به سلاح راهبردی جدیدِ کره شمالی

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی امروز چهارشنبه از کره شمالی خواست تا به تهدید خود در مورد آزمایش سلاح راهبردی جدید عمل نکند.

واکنش کره جنوبی به سلاح راهبردی جدیدِ کره شمالی

بر اساس اعلام این خبرگزاری، وزارت اتحاد کره جنوبی با صدور بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد: سئول آشکارا اعلام می نماید که عملی شدن این تهدید از سوی کره شمالی کمکی به مذاکرات و کوشش ها برای رسیدن به صلح در شبه جزیره کره نمی نماید.

این در حالیست که رادیو و تلویزیون ایرلند (آر تی ای) دیروز خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشستی با حضور مقامات حزب حاکم این کشور (حزب کارگران) گفت: دلیلی وجود ندارد که بیش از این بطور یکجانبه به تعهدات [منع آزمایش موشک بالستیک و هسته ای] مقید و پایبند باشیم.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در گزارشی خاطرنشان کرد که کیم جونگ اون مهلت قانونی مقرر از سوی پیونگ یانگ برای انجام مصاحبههای خلع سلاح هسته ای با آمریکا را لغو نموده است.

رهبر کره شمالی در نشست اعضای حزب حاکم این کشور ضمن متهم کردن واشنگتن به طرح درخواستهای گانگستر مآبانه خاطرنشان کرد که چشم انداز بازدارندگی هسته ای به نگرش آینده ایالات متحده بستگی خواهد داشت و بدین ترتیب، در را برای مصاحبه بازنگه داشت.

وی همچنین گفت که دنیا در آینده ای نزدیک شاهد سلاح استراتژیک و جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره [کره شمالی] خواهد بود.

این در حالی است که کیم جونگ اون پیش از این خواهان اتخاذ تدابیر قاطع و تهاجمی برای تضمین امنیت کره شمالی شده بود.

در مقابل، رابرت اوبریان مشاور امنیت ملی آمریکا هشدار داد که در صورت انجام آزمایش موشک هسته ای یا دوربرد توسط کره شمالی، واشنگتن فوق العاده مأیوس خواهد شد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرد که کره شمالی صلح را بر مقابله ترجیح دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 342

به "واکنش کره جنوبی به سلاح راهبردی جدیدِ کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کره جنوبی به سلاح راهبردی جدیدِ کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید