واکسن آکسفورد با فاصله دز طولانی تر، موثرتر است

به گزارش جام پارسی، مطالعه ای که به تازگی اجرا شده نشان می دهد، تزریق واکسن دانشگاه آکسفورد با ایجاد فاصله طولانی میان دو دز اثربخشی بیشتری دارد و ایمنی ایجاد می نماید.

واکسن آکسفورد با فاصله دز طولانی تر، موثرتر است

به گزارش خبرنگاران از فارس، نتایج مطالعه ای که روز گذشته توسط مجله پزشکی لنست منتشر شد بیانگر آن است، واکسن کووید 19 آسترازنکا - دانشگاه آکسفورد زمانی موثرتر است که دوز دوم آن به جای شش هفته، سه ماه پس از اولین بار تجویز گردد.

این مطالعه یافته های شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی را در اوایل ماه جاری تأیید کرد که نشان داد این واکسن به مدت سه ماه پس ازنخستین دز، 76 درصد در برابر عفونت ویروس کرونا اثربخشی دارد.

با توجه به مطالعه مجله معتبر لنست که از توصیه های انگلیس و سازمان جهانی بهداشت برای تزریق در فواصل طولانی تر پشتیبانی می نماید، تعیین شد اثربخشی بیشتر با ایجاد فاصله درازمدت حاصل می گردد و در این شرایط واکسن دانشگاه آکسفورد ایمنی 81 درصدی ایجاد می نماید، در حالی که اگر فاصله میان دریافت نخستین دز و دومین، 6 هفته باشد میزان اثربخشی این واکسن به 55 درصد کاهش می یابد.

در مواجهه با جهش های جدید ویروس کرونا که مسری تر از انواع قبلی هستند، بسیاری از کشورها امیدوارند با تزریق دوز اول به تعداد بیشتری از افراد ایمن سازی را گسترش دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1150

به "واکسن آکسفورد با فاصله دز طولانی تر، موثرتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن آکسفورد با فاصله دز طولانی تر، موثرتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید