هشدار مجدد اردوغان درباره منطقه امن، تصمیمات مهمی در نشست سه جانبه گرفتیم

به گزارش جام پارسی، رئیس جمهور ترکیه با هشدار به آمریکا درباره درباره لزوم معین تکلیف درباره منطقه امن شمال سوریه طی 2 هفته آینده، گفت در نشست سه جانبه با ایران و روسیه تصمیمات مهمی درباره سوریه گرفته شد.

هشدار مجدد اردوغان درباره منطقه امن، تصمیمات مهمی در نشست سه جانبه گرفتیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) مجددا واشنگتن را تهدید کرد که اگر هیچ بروندادی از طرح مشترک منطقه امن با آمریکا در شمال سوریه حاصل نشود، آنکارا خود وارد عمل می شود.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در ترکیه، گفت: اگر طی 2 هفته آینده، به یک جمع بندی درباره [اختلاف نظرها درباره منطقه امن] نرسیم، ما برنامه های خودمان را اجرا می کنیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وی در این باره تاکید کرد: حرف زدن دیگر به ما اطمینان نمی دهد. ما اقدامات قاطع میدانی می خواهیم.

رئیس جمهور ترکیه درباره نشست سه جانبه اخیری که با سران ایران و روسیه در آنکارا برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت خاتمه دادن به بحران سوریه داشت، شرح داد: ما تصمیمات مهمی درباره راهکار بحران سوریه گرفتیم.

اردوغان درباره نتیجه این گفت وگوهای سه جانبه گفت که تحولات ماه های پیش رو نشان می دهد که بحران سوریه را می توان به سادگی حل کرد یا اوضاع دشوارتر خواهد شد.

وی همچنین خطاب به اروپایی ها درباره موضع گیری های بی رمق درباره سوریه شرح داد: ما از کشورهای اروپایی انتظار داریم که حمایت محکم تری در موضوع ادلب و منطقه امن در شمال سوریه داشته باشند زیرا دیگر حرف زدن کافی است.

رئیس جمهور ترکیه برای موجه جلوه دادن ادعاهای خود درباره ادلب نیز افزود: ما میزبان 3.6 میلیون سوری در خاک خود هستیم و بارها تاکید کرده ایم که اگر اوضاع سریعا در ادلب آرام نشود، ما نمی توانیم بار چهار میلیون پناهجوی دیگر را به دوش بکشیم.

پنجمین نشست رؤسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه روز دوشنبه با حضور روسای جمهور سه کشور ضامن روند آستانه در آنکارا برگزار شد. در این نشست اردوغان، روحانی و پوتین پیرامون موضوعات مرتبط با سوریه به ویژه راه هایکاهش تنش در این کشور و همچنین مهمترین مسائل منطقه بحث و بررسی کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 26

به "هشدار مجدد اردوغان درباره منطقه امن، تصمیمات مهمی در نشست سه جانبه گرفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مجدد اردوغان درباره منطقه امن، تصمیمات مهمی در نشست سه جانبه گرفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید