هشدار درباره توافقنامه های جدید مشروعیت بخشی به اشغال آمریکا در عراق

به گزارش جام پارسی، یک تحلیلگر سیاسی عراق درباره امضای توافقنامه های جدید بین آمریکا و عراق با هدف مشروعیت بخشی به اشغال این کشور توسط آمریکا هشدار داد.

هشدار درباره توافقنامه های جدید مشروعیت بخشی به اشغال آمریکا در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی الوائلی تحلیلگر سیاسی عراق امروز جمعه درباره امضای توافقنامه های جدید بین آمریکا و عراق و مشروعیت بخشی به اشغالگری آمریکا هشدار داد.

او گفت که فراکسیون های حامی مصطفی الکاظمی نخست وزیر مأمور تشکیل دولت بایستی با هرگونه توافقنامه جدید که هدف از آن بازگرداندن نظامیان بیگانه به عراق پس از خروج از این کشور است، مخالفت کنند.

الوائلی در مصاحبه با وبگاه المعلومه شرح داد که هدف از تحرکات آمریکا برای اجرای مذاکرات و امضای توافقنامه های جدید با عراق در ژوئن آینده، بازگرداندن نظامیان آمریکایی خارج شده از این کشور بر اساس توافق جدید است و این به معنای اشغال دائمی و مشروع خواهد بود.

او افزود که آمریکا سعی دارد توافقنامه ای را که به عراق اجازه می دهد هر زمان خواست از آن عقب نشینی کند، اصلاح کرده و به این ترتیب بغداد را به عدم درخواست اخراج نظامیان آمریکایی از عراق ملزم کند.

این تحلیلگر سیاسی همچنین گفت: فراکسیون های سیاسی مخالف حضور آمریکا بایستی نخست وزیر جدید را به عدم پذیرش هر گونه بازگشت آمریکایی ها به پایگاه های خود در عراق ملزم کند و تنها به نیروهای امنیتی عراق اتکا کرده و برای توسعه توان نظامی این کشور از طریق اعزام هیأت ها به کشورهای پیشرفته نظامی بدون اتکا به آمریکا اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 606

به "هشدار درباره توافقنامه های جدید مشروعیت بخشی به اشغال آمریکا در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره توافقنامه های جدید مشروعیت بخشی به اشغال آمریکا در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید