نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر معین می گردد

به گزارش جام پارسی، دکتر مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگار مهر اظهار کرد: تحقیقات روی تأثیر داروهای مختلف بر کرونا از همان آغاز شیوع بیماری توسط محققان کشور آغاز شد و اکنون هم در حال آنالیز هستند.

نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر معین می گردد

وی با بیان اینکه می بایست دو گروه از مبتلایان به کرونا برای تأثیر یک دارو مورد آنالیز قرار بگیرند، بیان نمود: بیماران مبتلا به کرونا در دو گروه درمانی قرار می گیرند که یکی از این گروه ها داروی مورد نظر را با تجویز پزشک دریافت می نماید و گروه دیگری دریافت نمی نماید. بعد از طی یک مدت زمانی تأثیر دارو روی بیمار معین می گردد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی فناوری در پاسخ به اینکه دلیل اینکه در مورد محصولات و تجهیزات مرتبط با کرونا اطلاع رسانی می گردد اما در مورد تحقیق و مطالعات علمی روی کرونا چنین اطلاع رسانی هایی نمی گردد، بیان نمود: تأثیر این محصولات معین شده است یا طی مدت زمانی کوتاه تر معین می گردد اما تا به امروز ندیدیم که نتیجه تحقیقاتی کمتر از 6 ماه اطلاع رسانی گردد.

قانعی با تاکید بر اینکه هیچ تحقیقی یک ماهه معین نمی گردد، خاطر نشان کرد: نهایتاً شش ماه زمان می برد که نتیجه یک تحقیق علمی معین گردد و این زمان در جهان ثابت شده است؛ اما اکنون در این شرایط می توان گفت شاید سه ماه برای رسیدن به نتیجه تحقیقات زمان لازم باشد؛ از این رو با توجه به زمان شروع شیوع کرونا در کشور و تحقیقات در این زمینه می توان گفت که تا یک ماه دیگر نتیجه تحقیقات معین خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به امروز بعضی پیشنهادات دارویی رد شده، گفت: بعضی از این پیشنهادات که تجربه شخصی بوده رد شده زیرا تأثیری در درمان کرونا نداشته است.

رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 200 تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال اجرا است که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. به غیر از این تعداد، تحقیقات دیگری زیر نظر دانشگاه ها، وزارت بهداشت و بیمارستانها در حال اجرا است؛ هر مجری طرح نتیجه تحقیق را بعد از تأیید وزارت بهداشت می تواند اجرایی کند.

به گفته رئیس کمیته علمی کرونا شتاب علمی در زمینه کووید 19 در کشور بالاست و می توانیم بگوییم که ما تا 6 ماه دیگر در این زمینه حرف هایی برای گفتن داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 639

به "نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه تحقیق روی تأثیر داروها بر کرونا تا یک ماه دیگر معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید