مقاله: تعطیلات ملی کانادا در تقویم

به گزارش جام پارسی، روز کارگر در اولین دوشنبه از ماه سپتامبر جشن گرفته می شود در این روز به کارگران اجازه داده می شود تا برای شرایط کاری و حقوق بهتر اقداماتی را انجام دهند. روز کارگر برای بسیاری از کانادایی ها بخشی از یک آخر هفته طولانی محسوب می شود. در گذشته روز کارگر بیشتر به فعالیت هایی در جهت حقوق کارگران اختصاص پیدا می کرد اما در حال حاضر اکثر کانادایی ها از این تعطیلات به منظور سفر و پیک نیک استفاده می کنند. روز کارگر جز تعطیلات رسمی کانادا در سرتاسر این کشور بوده و اکثر مشاغل در این روز تعطیل هستند. علاوه بر این اکثر سازمان ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی نیز در این روز تعطیل میباشند. خدمات حمل ونقل عمومی نیز در این روز کاهش پیدا خواهد کرد. این روز ابتدا در بهار جشن گرفته می شد اما از سال 1894 به فصل پاییز منتقل شد.

مقاله: تعطیلات ملی کانادا در تقویم

روز کریسمس از دیگر تعطیلات رسمی کانادا است که در سرتاسر کشور جشن گرفته می شود. طبق نظرسنجی ها روز کریسمس محبوب ترین تعطیلات در کشور کانادا بوده و میزان علاقه مردم به آن دو برابر بیشتر از روز کانادا است. اکثر کانادایی ها روز تولد حضرت مسیح را جشن گرفته و سنت های خاصی از جمله درخت کریسمس و بازدید از دوستان و اقوام را برپا می کنند. در روز کریسمس مدارس، سازمان ها و اکثر مشاغل تعطیل هستند. حمل ونقل عمومی یا متوقف می شود یا خدمات آن محدود می گردد. برخی از فروشگاه ها در این روز نیز خدمات ارائه می کنند.

روز اول ژانویه به عنوان اولین روز سال در تمامی کشورهایی که تقویم Gregorian را مبنای کار خود قرار داده اند از جمله کشور کانادا تعطیل است. همین مسئله منجر شده به اینکه این روز از سال به عنوان رایج ترین تعطیلی عمومی در جهان شناخته شود. این روز از سال در کانادا با نمایش آتش بازی و مهمانی جشن گرفته می شود. مردم از شامگاه 31 دسامبر با برگزاری مهمانی در خانه ها و کافه ها به استقبال سال نو می روند. در صورتی که روز سال نو در روزهای شنبه و یکشنبه قرار گرفته باشد تعطیلی رسمی به روز دوشنبه منتقل خواهد شد. در این روز اکثر فروشگاه ها بسته بوده و سیستم های حمل ونقل عمومی خدمات کمتری ارائه می کنند.

منبع مقاله: تعطیلات ملی کانادا در تقویم

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1497

به "مقاله: تعطیلات ملی کانادا در تقویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: تعطیلات ملی کانادا در تقویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید