سوریه و همکاری های نظامی، محور مذاکرات امروز پوتین-اردوغان

به گزارش جام پارسی، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکرات امروز خود که در حاشیه نمایشگاه صنایع هوا-فضای روسیه ماکس-2019 انجام می گردد، همکاری های دوجانبه، ازجمله در عرصه نظامی-فنی و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را آنالیز می نمایند.

سوریه و همکاری های نظامی، محور مذاکرات امروز پوتین-اردوغان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری نووستی، دفتر مطبوعاتی کرملین اظهار داشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز 27 آگوست (5 شهریور ماه) با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که برای یک سفر کوتاه کاری به روسیه سفر نموده، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع هوا-فضای روسیه ماکس-2019، همکاری های دوجانبه در عرصه نظامی-فنی را مورد آنالیز قرار می دهند.

بر اساس این اطلاعات، دیدار پوتین و اردوغان در شهر ژوکوفسکی در استان مسکو صورت گرفته و روسای جمهوری دو کشور سپس از چهاردهمین نمایشگاه صنایع هوا-فضای روسیه ماکس-2019 دیدن می نمایند.

در جریان مذاکرات، دو طرف مسائل مربوط به توسعه همکاری های روسیه و ترکیه در عرصه های مختلف سیاسی و تجاری-بازرگانی، نظامی-فنی و انسانی و همچنین بعضی از ابعاد مهم در دستور کار مسائل بین المللی و منطقه ای را آنالیز می نمایند.

پیش از این دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام نموده بود که توجه اصلی مذاکرات رهبران دو کشور روی اوضاع کنونی در سوریه و وخامت اوضاع در منطقه ادلب متمرکز خواهد بود.

پیش از این، اردوغان در جریان مذاکرات تلفنی خود با پوتین گفته بود که اقدامات نیروهای دولتی سوریه در استان ادلب، امنیت ترکیه را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 12

به "سوریه و همکاری های نظامی، محور مذاکرات امروز پوتین-اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه و همکاری های نظامی، محور مذاکرات امروز پوتین-اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید