روایت مهاجران اتیوپیایی از جهنم غیرقابل تحمل در عربستان

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، مهاجران اتیوپیایی که در زندان های عربستان سعودی به سر می بَرند شرایط مناسبی ندارند. در همین ارتباط، فعالان حقوق بشری خواهان آنالیز گزارش های مربوط به زندانی شدن مهاجران غیر قانونی اتیوپیایی در زندان های سعودی شده اند.

روایت مهاجران اتیوپیایی از جهنم غیرقابل تحمل در عربستان

بر اساس این گزارش، در گزارش های منتشر شده در این زمینه آمده است که مهاجران اتیوپیایی در شرایط بسیار بدی در زندان های عربستان سعودی به سر می بَرند. آنها در زندان های بسیار شلوغ و سرشار از بیماری های مزمن نگهداری می شوند. طبق این گزارش ها همچنین خدمات رسانی به زندانیان اتیوپیایی در عربستان صورت نمی گیرد و در بعضی حالات موجب می گردد تا آنها به خودکشی روی آورند.

در گزارش های منتشر شده در مورد شرایط مهاجران اتیوپیایی در زندان های عربستان سعودی همچنین آمده است که بسیاری از آنها در زندان های بدون پنجره نگهداری می شوند. مقامات عربستان سعودی هفته گذشته تدابیر سخت گیرانه ای را اتخاذ کردند تا بدین ترتیب اخبار زیادی از شرایط نامناسب مهاجران اتیوپیایی در زندان هایشان دَرز نکند.

بعضی از مهاجران اتیوپیایی زندانی در بند عربستان سعودی که توانسته اند گوشی های تلفن همراه خود را مخفی سازند، شهادت هایی را درباره شرایط زندانیان داده اند. در همین ارتباط، یکی از مهاجران اتیوپیایی که 23 سال سن دارد و در مرکزی واقع در جیزان در جنوب عربستان زندانی شده است در توصیف شرایط خود تأکید نموده است: اینجا در واقع جهنمی غیرقابل تحمل است.

مهاجر دیگری که به امید دست یافتن به یک زندگی بهتر کشور خود را ترک نموده است، می گوید پس از بازداشت 5 ماهه به سختی می تواند به آب و غذای مورد احتیاج خود در زندان های سعودی دست پیدا کند. بعضی دیگر از مهاجران نیز اعلام نموده اند که به دلیل فضای بسته زندان ها، بسیاری از زندانیان از چند ماه پیش تا به امروز نور خورشید را ندیده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام نموده است که از سال 2017 تا به امروز عربستان سعودی به صورت ماهانه 10 هزار مهاجر اتیوپیایی را از کشور خود اخراج نموده است.

با این حال، درخواست دولت آدیس آبابا مبنی بر توقف اخراج مهاجران اتیوپیایی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، موجب شده است تا سعودی ها مهاجران را زندانی نمایند. دیده بان حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز اعلام نموده است که در حال حاضر هزاران مهاجر اتیوپیایی در زندان های عربستان سعودی بسر می برند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 874

به "روایت مهاجران اتیوپیایی از جهنم غیرقابل تحمل در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت مهاجران اتیوپیایی از جهنم غیرقابل تحمل در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید