رشیدی کوچی: باید با نگاه حقانیت و عدالت در رویارویی با تعارض منافع حرکت کنیم

به گزارش جام پارسی، یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید نمود: اگر در مسائلی که با تعارض منافع روبه رو هستیم با نگاه ملی گام برداشته و حقانیت و عدالت را محور قرار دهیم بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

رشیدی کوچی: باید با نگاه حقانیت و عدالت در رویارویی با تعارض منافع حرکت کنیم

جلال رشیدی کوچی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به ضرورت پرداختن به موضوع تعارض منافع در حوزه های مختلف، بیان نمود: تعریف عامیانه تعارض منافع آن است که ما خیلی وقت ها در یک شرایطی قرار می گیریم که چندین راه توامان با هم روبه رو ما قرار می گیرد و ما یکی از آن را انتخاب می کنیم که می تواند برای ما ضرر داشته باشد یا منفعت بیشتری به دنبال داشته باشد. لزوما نیز با منفعت همراه نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال در زمان دانش آموزی بیشتر دانش آموزان بین دو امر منفی قرار می گیرند و آن این است که آیا در یک آزمون تقلب کنیم و اگر تقلب نکنیم امکان مردود شدن ما وجود دارد. اگر تقلب کنیم کار خلافی است؛ اگر تقلب نکنیم مردود می شویم. این خود نوعی تعارض منافع است و علت ایجاد آن این است که ریل گذاری اصلی به درستی صورت نگرفته است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس توضیح داد: در عرصه سیاست نیز ما با این مسئله روبه رو هستیم. مثلا زمانی می دانیم یک مسئله کاملا درست است و باید از حرف حق دفاع کنیم اما دفاع از حرف حق علیه جریان یا حزبی می گردد که ما به وسیله آن به قدرت دست یافته ایم. اینجا تعارض منافع ایجاد می گردد که بین حق و حفظ منافع حزبی کدوم را در نظر بگیرم.

وی در ادامه تاکید نمود: یا در حوزه مالی نیز این تعارض منافع وجود دارد. مثلا یک پالایشگاهی قرار است در حوزه انتخابیه بنده ساخته گردد. من به عنوان نماینده شهر می دانم که این پالایشگاه اگر در این مکان ساخته گردد به بودجه کل کشور و بیت المال آسیب می زند چون مزیت های لازم برای ایجاد یک پالایشگاه پرسود را در منطقه نداریم. اما این پالایشگاه می تواند در یک شهر دیگری تاسیس گردد که تامین مواد اولیه در آن راحت تر باشد و سوددهی آن نیز بیشتر باشد، اما من پافشاری می کنم این در شهر من ساخته گردد چراکه می خواهم به مردم بگویم این کار را من نموده ام.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: من احساس می کنم وقتی در این موقعیت قرار می گیریم و با تعارض منافع روبرو می شویم باید نگاه ملی داشته و مبتنی بر شفافیت و حقانیت حرکت کنیم تا بتوانیم تصمیمات منصفانه ای بگیریم. اگر ما در مواقع رویارویی با تعارض منافع نگاه عادلانه ای داشته باشیم می توانیم خیلی از مسائل را حل کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه تا به امروز شاهد بودیم در خیلی از مسائل که با تعارض منافع روبه رو شدیم، به جای اینکه منافع کلی و کلان در نظر گرفته گردد افراد و اشخاص در حوزه سیاست به دنبال منافع حزبی و باندی و جناحی خود بودند که این امر شرایط را پیچیده نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1057

به "رشیدی کوچی: باید با نگاه حقانیت و عدالت در رویارویی با تعارض منافع حرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشیدی کوچی: باید با نگاه حقانیت و عدالت در رویارویی با تعارض منافع حرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید