دیدگاه روسیه درباره پیشنهاد چین برای آنالیز امکان بازگشت آمریکا به برجام

به گزارش جام پارسی، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، این کشور ابتکارعمل چین درباره برگزاری نشست چندجانبه برای آنالیز امکان بازگشت آمریکا به برجام را با مقامات واشنگتن و پکن آنالیز نموده و با شرکت در چنین نشستی مخالفت ندارد.

دیدگاه روسیه درباره پیشنهاد چین برای آنالیز امکان بازگشت آمریکا به برجام

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) اظهار داشت که مقامات مسکو ابتکارعمل چین درباره برگزاری نشست چندجانبه در مورد بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را با واشنگتن و پکن آنالیز نموده و ممکن است در چنین نشستی شرکت کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ریابکوف در پاسخ به سئوال این خبرگزاری در این باره گفت: ما این موضوع را هم با همتایان چینی و هم مقامات آمریکایی مورد آنالیز قرار داده ایم. ما مخالفتی با شرکت در چنین رویدادی نداریم، هرچند قابل درک است که برای به تیجه رسیدن آن بسیار مهم است که حداقل شناخت تقریبی از چگونگی به انتها رسیدن این نشست حاصل گردد.

این دیپلمات بلندپایه همچنین ابراز عقیده کرد که پیشنهاد پکن درباره آنالیز امکان بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران، در صورت تمایل همه طرفین، سریعاً می تواند سازماندهی گردد. وی اضافه نمود: اگر همه شرکت نمایندگان تمایل مثبت و آمادگی خود برای چنین نشستی را ابراز نمایند، من فکر می کنم که چنین تماسی مطابق با پیشنهاد شرکای چینی ما می تواند موثر باشد و امکان سازماندهی آن در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت که مقامات پکن پیشنهاد می نمایند که در زمان کوتاهی مذاکرات چندجانبه ای برای به توافق رسیدن درباره امکان بازگشت آمریکا به اجرای تعهدات خویش در چارچوب توافق هسته ای با ایران، برگزار گردد. به عقیده دولت چین، در این نشست لازم است که امکان بازگشت واشنگتن به برجام در کوتاهترین زمان ممکن که مقامات تهران بر آن اصرار دارند، آنالیز گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1143

به "دیدگاه روسیه درباره پیشنهاد چین برای آنالیز امکان بازگشت آمریکا به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدگاه روسیه درباره پیشنهاد چین برای آنالیز امکان بازگشت آمریکا به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید