دمشق: تجاوز ترکیه معلول اهداف توسعه طلبانه و توهمات دولت اردوغان است

به گزارش جام پارسی، وزارت خارجه سوریه ضمن حمله شدید به ترکیه به خاطر تجاوز به مناطق شمالی این کشور، تأکید کرد که ملت سوریه در برابر این تجاوز با هم متحد هستند.

دمشق: تجاوز ترکیه معلول اهداف توسعه طلبانه و توهمات دولت اردوغان است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه سوریه امروز (پنجشنبه) بار دیگر به تجاوز ترکیه به خاک این کشور واکنش نشان داد.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت با وجود محکومیت های بین المللی اما دولت ترکیه همچنان عامدانه به تجاوز آشکار خود به سوریه ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه عملیات ترکیه باعث مرگ و کشتار در سوریه شده، این تجاوز را نقض آشکار تمامی قوانین و احکام بین المللی قلمداد کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه سانا به نقل از این منبع گزارش داد که تجاوز ترکیه، محصول اهداف توسعه طلبانه و توهمات رژیم [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمور ترکیه] است.

این منبع با اشاره به حمایت دولت ترکیه از گروه های تروریستی حاضر در سوریه، گفت که سوریه بار دیگر مخالفت قاطع خود را با این تجاوز اعلام و به شدت آن را محکوم می کند.

وی گفت که مردم سوریه در دفع این تجاوز با هم متحد هستند و اجازه نخواهند داد که هیچ عامل خارجی در مسائل ملی این کشور مداخله کند.

وزارت خارجه سوریه از جامعه بین الملل خواست که به دولت ترکیه فشار آورده و از این تجاوز جلوگیری کند تا آنکارا مجبور شود از سیاست های مخرب خود که تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات جهانی است، دست بردارد.

ترکیه به همراه تروریست های ارتش آزاد از هفدهم مهر ماه جاری عملیاتی را تحت عنوان چشمه صلح در استانهای حسکه و رقه سوریه آغاز کرد و این عملیات همچنان ادامه دارد. ترکیه مدعی است که هدف این عملیات، دور کردن خطر شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از نوار مرزی این کشور و سوریه است.

شبه نظامیان کُرد نیز پس از اینکه شاهد خیانت آمریکا به خود بودند، با دولت سوریه توافق کردند که ارتش سوریه در نوار مرزی مشترک با ترکیه مستقر شود. در حال حاضر ارتش سوریه وارد شهرهای مهمی مانند رقه، منبج، عین العرب، عین عیسی و الطبقه و چندین شهرک و روستای دیگر شده است.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 131

به "دمشق: تجاوز ترکیه معلول اهداف توسعه طلبانه و توهمات دولت اردوغان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: تجاوز ترکیه معلول اهداف توسعه طلبانه و توهمات دولت اردوغان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید