دستگیری آدم ربایان 300 هزار دلاری در زاهدان، رهایی نوجوان 13 ساله پس از 50 روز اسارت

به گزارش جام پارسی، مهم ترین حوادث امروز یکشنبه یکم تیرماه سال 99 را می توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری آدم ربایان 300 هزار دلاری در زاهدان، رهایی نوجوان 13 ساله پس از 50 روز اسارت

به گزارش خبرنگار از ،مهمترین حوادث امروز یکشنبه یکم تیرماه سال 99 را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

با کوشش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان با دستگیری 4 آدم ربا، نوجوان 13 ساله پس از 48 روز اسارت از چنگال آدم ربایان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

سردارمحمد قنبری فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در تاریخ دوازدهم اردیبهشت ماه امسال، در پی اعلام ربایش نوجوانی 13 ساله در محدوده خیابان آزادگان شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان نهاده شد.

او اضافه نمود: با حضور کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه و با انجام تحقیقات میدانی صورت گرفته در محل، تعیین شد 4 سرنشین یک دستگاه خودروی پژو 405 با سر و صورتی پوشیده و با تهدید سلاح سرد این نوجوان را به زور سوار بر خودروی خود نموده و به سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه انگیزه آدم ربایان از ربایش این نوجوان اخاذی از خانواده او بوده است، توضیح داد: یک روز بعد از ربایش این نوجوان آدم ربایان با خانواده او تماس گرفته و در قبال آزاد سازی اش مبلغ 300 هزار دلار درخواست می نمایند.

سردار قنبری در ادامه بیان نمود: کوشش پلیس برای رهایی فرد ربوده شده و دستگیری آدم ربایان ادامه داشت تا اینکه مأموران با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام یک سری اقدامات تخصصی هویت یکی از آدم ربایان را تعیین و چند روز قبل با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه او را دستگیر می نمایند.

او ادامه داد: با دستگیری این فرد علاوه تعیین شدن محل اختفای نوجوان ربوده شده، هویت 3 همدست دیگر او نیز روشن می گردد.

فرمانده انتظامی استان گفت: خاتمه روز گذشته تیم های عملیات ویژه پلیس آگاهی با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شده و ضمن دستگیری آدم ربایان، نوجوان ربوده شده را پس از 48 روز اسارت صحیح و سالم از چنگال آن ها آزاد کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف خودروی پژو 405 استفاده شده در این آدم ربایی خاطر نشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از 292 هزار لیتر سوخت قاچاق در جنوب شرق کشور اطلاع داد.

سردار محمد قنبری گفت: در هفته گذشته طرح مبارزه با قاچاق سوخت، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، با قاطعیت و جدیت تمام، در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان توضیح داد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده های عملیاتی استان، با شناسایی و تخریب 33 محل دپوی سوخت و در بازرسی از 6 دستگاه تریلی سوخت کش و 15 دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، 292 هزار و 252 لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را شامل 206 هزار و 64 لیتر گازوئیل، 41 هزار و 238 لیتر بنزین، 14 هزار و 950 لیتر قیر و 30 هزار لیتر سایر فرآورده های نفتی کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف 21 دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه 59 فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او با تأکید به برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می گردد و مقابله با آن یکی از اولویت های کاری پلیس به شمار می رود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری 13 دزد و کشف 21 فقره سرقت در اجرای مرحله سوم طرح ذوالفقار اطلاع داد.

سرهنگ غلامرضامیرشکاری گفت: مرحله سوم طرح ذوالفقار، با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت و کنترل دزدان سابقه دار به مدت یک هفته در سطح شهرستان زابل به اجرا در آمد.

او اضافه نمود: در اجرای این طرح مأموران پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده های عملیاتی، ضمن دستگیری 13 دزد سابقه دار، 21 فقره انواع سرقت را شامل: 8 فقره سرقت اماکن خصوصی، 7 فقره سرقت محتویات داخل خودرو و 6 فقره سرقت منزل در سطح شهرستان کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل مطرح کرد: دستگیری 13 خرده فروش موادمخدر و کشف 51 کیلو موادمخدر، از دیگر نتایج این طرح بود.

سرهنگ میرشکاری در سرانجام با اشاره به تداوم این طرح در هفته های آینده از شهروندان خواست به منظور ارتقای امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص دزدان و فروشندگان مواد مخدر با تماس 110 به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در مورد شیوه جدید کلاهبرداری در پوشش آگهی های استخدامی در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ حسن کیخا رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان گفت: افزایش بیکاری در جامعه باعث شده تا مجرمان سایبری از این امر سوء استفاده نموده و با انتشار آگهی های استخدام به سرقت اطلاعات یا سوءاستفاده های اقتصادی از جوانان جویای کار روی آورند.

وی توضیح داد: ترفند مجرمان سایبری برای به دام انداختن افراد جویای کار بدین صورت است که با انتشار آگهی استخدام با درآمد بالا، بیمه و... این افراد جویای شغل را فریب داده و از آن ها سوء استفاده می نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کلاهبرداران با این روش در گام اول از فرد رزومه اطلاعاتی فردی و کاری می خواهند که در پی جمع آوری این اطلاعات در گام بعدی با ارائه شماره حساب یا راهنمایی آن ها به سایت های جعلی و درگاه های بانکی فیشینگ برای واریز وجه آزمون استخدامی از آن ها سوءاستفاده های اقتصادی می نمایند.

سرهنگ کیخا با توجه به سابقه این گونه کلاهبرداری های به افراد جویای کار توصیه کرد قبل از واریز هر گونه وجهی به حساب های اعلامی از سوی این افراد و یا واریز به وسیله درگاه های جعلی بانکی در مورد شرکتی که آن ها آگهی استخدام داده اند تحقیق کنید ببینید وجود خارجی دارد یا نه اگر دارد واقعا این شرکت آگهی نموده، یا تحت نام و برند آن ها این تبلیغات دورغین صورت گرفته است.

رییس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان تاکید نمود: تبلیغات، پیشنهاد های فریبنده وحقوق های غیر متعارف در فضای مجازی ممکن است دامی برای متقاضیان کار بوده و صرفا درج یک شماره تلفن و آدرس های گمراه نماینده می باشد، حتما به صورت حضوری قبل از استخدام با صاحب آگهی دیدار نمایند و از محل فعالیت وی آگاه شوند و در صورت اطمینان از صحت موضوع، اقدامات بعدی را انجام دهند.

سرهنگ کیخا از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما درمیان بگذارید.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 730

به "دستگیری آدم ربایان 300 هزار دلاری در زاهدان، رهایی نوجوان 13 ساله پس از 50 روز اسارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری آدم ربایان 300 هزار دلاری در زاهدان، رهایی نوجوان 13 ساله پس از 50 روز اسارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید