درخواست روسیه برای بازرسی آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان

به گزارش جام پارسی، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت مرکز بیولوژیکی ر.لوگار آمریکا در گرجستان مسائل زیادی مطرح شده است خواهان بازرسی کارشناسان روس از بخش های مختلف این مرکز بیولوژیکی شد.

درخواست روسیه برای بازرسی آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

وزارت خارجه روسیه، فعالیت های نظامی بیولوژیکی که در مرکز تحقیقات ر.لوگار گرجستان انجام می گردد نگرانی روسیه را برانگیخته است.

در بیانیه خاطرنشان شده است: این آزمایشگاه با سطح دفاع بیولوژیکی بالا توسط وزارت دفاع آمریکا بنا شده و از آن برای مطالعه بیماریهای عفونی خطرناک استفاده می گردد.

در محدوده این مرکز اداره تحقیقات درمانی نیروی زمینی ارتش امریکا در گرجستان فعالیت می نماید. بر اساس اطلاعات موجود ارتش امریکا و سازمان های مرتبط با آن هزینه فعالیت این مرکز بیولوژیکی را تامین می نماید.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: اینکه واشنگتن شرح نمی دهد که چه فعالیتی در این مرکز واقع در نزدیکی مرزهای روسیه در حال اجرا است، مایه نگرانی ما شده است. این مساله نمی تواند در پیوند با تامین امنیت ملی ما زمانی که صحبت از چنین موضوع حساسی است مورد توجه قرار نگیرد.

وزارت خارجه روسیه می گوید: باید این نکته متذکر شد که به رغم اخبار نادرست بعضی رسانه هایی که خبرنگاران انها از این مرکز بیولوژیکی آمریکا بازدید نموده اند، مرکز ر.لوگار هیچ ارتباطی با سازمان ملل و کنوانسیون منع سلاح های بیولوزیکی و سمی ندارد.

در بیانیه آمده است: بار دیگر لازم می دانیم به موضع ریاکارانه واشنگتن اشاره کنیم که ظاهرا خواستار تحکیم کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی است اما در بازه زمانی دو دهه از تصویب پروتکلی به این کنوانسیون که امکان بازرسی های موثر را فراهم آورد جلوگیری نموده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان نموده است: تا به امروز امکان بازدید کارشناسان روسیه از مرکز ر.لوگار با شرایط قابل قبول فراهم نشده است. طرف گرجی تا به امروز بطور مشروح به درخواست ما برای بازدید از این مرکز که در ماه ژوئن سال 2019 انجام شده است پاسخ نداده است. در انتظار پاسخ رسمی تفلیس هستیم.

در سرانجام بیانیه وزارت خارجه روسیه از آمریکا و گرجستان خواسته شده است شرایط برای بازدید کارشناسان روسیه از همه بخش های مرکز بیولوژیکی ر.لوگار را فراهم نموده و به همه سوالات طرف روسی در رابطه با فعالیت این مرکز پاسخ دهند.

لازم به ذکر است وزارت دفاع روسیه نیز اسفند ماه سال 98 در بیانیه ای فاش کرد که پنتاگون آزمایشگاه بیولوژیکی را در کشور گرجستان و در مرزهای روسیه احداث نموده که این امر تهدیدی برای مسکو و پکن است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 600

به "درخواست روسیه برای بازرسی آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای بازرسی آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید