خروج کردهای سوریه تا عمق 30 کیلومتری داخل اراضی این کشور

به گزارش جام پارسی، کردهای سوریه اعلام کردند طبق توافق آنکارا و واشنگتن از مناطق مرزی به طول 120 کیلومتر میان دو شهر رأس العین و تل أبیض و عمق 30 کیلومتر در داخل اراضی سوریه خارج خواهند شد.

خروج کردهای سوریه تا عمق 30 کیلومتری داخل اراضی این کشور

ریدور خلیل، مسؤول روابط عمومی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در گفت وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این نیروها طبق توافق آنکارا و واشنگتن از مناطق مرزی به طول 120 کیلومتر میان دو شهر رأس العین و تل أبیض و عمق 30 کیلومتر در داخل اراضی سوریه خارج خواهند شد.

وی اضافه نمود: عقب نشینی با صدور اجازه از سوی ترکیه برای خارج کردن نیروهای قسد و غیرنظامیان از شهر محاصره شده رأس العین شروع خواهد شد. جزئی از این شهر شنبه با هماهنگی آمریکا تخلیه شد و اگر اتفاقی رخ ندهد، امروز نیز یک طرح برای تکمیل روند خروج از راس العین وجود دارد.

این نخستین باری است که نیروهای سوریه دموکراتیک از خروج نیروهای شان از مناطق مرزی خبر می دهند.

از سوی دیگر، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به جزئیات منطقه امن در شمال سوریه، گفت: جزئیات و عمق منطقه امنی که قرار است ایجاد گردد در نشست با مقامات آمریکا مورد آنالیز نهاده شد و طرف ترکیه ای بر ضرورت ایجاد یک منطقه امن در مرزهای سوریه به عمق 32 کیلومتر و طول 444 کیلومتر تأکید کرد و در نهایت دو طرف در این باره به توافق رسیدند.

وی اضافه نمود: منطقه امن شامل تمامی مناطق شرق فرات از جمله بخش هایی از استان رقه و دیرالزور می گردد. آنکارا و واشنگتن در این باره به تفاهم کامل دست یافته اند.

مشاور اردوغان در ادامه توضیح داد: نبود توافقنامه کتبی میان ترکیه و آمریکا در این زمینه به هیچ وجه به معنای وجود اختلافات میان آنها در این باره نیست و نیروهای ترکیه منطقه امنی را که آنکارا طول و عمق آن را معین می نماید، کنترل خواهند کرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 142

به "خروج کردهای سوریه تا عمق 30 کیلومتری داخل اراضی این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج کردهای سوریه تا عمق 30 کیلومتری داخل اراضی این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید