خبر خوش برای سربازان اعزامی اردیبهشت ماه ، طول دوره آموزش نظامی کوتاه شد؟

به گزارش جام پارسی، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از کاهش طول دوره آموزشی سربازان اعزامی اردیبهشت ماه به یک ماه اطلاع داد.

خبر خوش برای سربازان اعزامی اردیبهشت ماه ، طول دوره آموزش نظامی کوتاه شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری با اشاره به شروع اعزام مشمولان سربازی به مراکز آموزش در هفته اول اردیبهشت ماه گفت: همانطور که می دانید به دنبال شیوع کرونا و نیز تصمیمی که از قبل برای تغییر در شیوه اعزام به خدمت سربازان درنیمه نخست سال 99 اتخاذ شده بود، اعزام مشمولان سربازی به هفته اول اردیبهشت ماه موکول شد و به جز مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی که در ششم فروردین ماه فراخوان اعزامشان صادر شده و به خدمت اعزام شدند، دیگر در سال 99 هیچ اعزامی به دوره آموزشی نداشتیم و اولین دوره اعزام ها از هفته اول اردیبهشت ماه شروع خواهد شد.

وی افزود: مشمولانی که در اردیبهشت ماه به خدمت سربازی اعزام خواهند شد، دو دسته هستند، دسته اول مشمولان فارغ التحصیل رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند که این افراد پس از فراخوان و انجام امور اولیه با توجه به شرایط کشور درپی شیوع کرونا، بدون طی کردن دوره های آموزش نظامی وارد درمانگاه ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح شده و در رشته و تخصص خودشان خدمت خواهند کرد و پس از عادی شدن شرایط نیز دوره آموزشی برایشان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: دسته دوم، تمام سربازان به غیر از دسته اول را شامل می گردد. یعنی مشمولان زیردیپلم تا دکتری غیرپزشکی که باید در اردیبهشت ماه به سربازی اعزام شوند. برای این افراد تمهیدات لازم اتخاذ شده و طرح فاصله گذاری اجتماعی در خصوص آنان به طور کامل اجرا خواهد شد. همچنین دوره آموزشی این افراد نیز به یک ماه کاهش خواهد یافت. به همین دلیل بعضی از آموزش های تئوری به این افراد در دوره آموزشی ارائه نخواهد شد و بعضی از موارد دوره آموزشی نیز در حین خدمت به آنان آموزش داده می گردد.

مهری تاکید نمود که تصمیم اتخاذ شده برای کاهش دوره آموزش نظامی، صرفا مربوط به مشمولان اعزامی اردیبهشت ماه 1399 است و تصمیمی برای اجرای آن در دیگر ماه ها اتخاذ نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 625

به "خبر خوش برای سربازان اعزامی اردیبهشت ماه ، طول دوره آموزش نظامی کوتاه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای سربازان اعزامی اردیبهشت ماه ، طول دوره آموزش نظامی کوتاه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید