خبرنگاران 220 نفر در اردبیل از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند

به گزارش جام پارسی، اردبیل - خبرنگاران - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: سال جاری 220 نفر در این شهرستان از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند.

خبرنگاران 220 نفر در اردبیل از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

محمدرضا شایقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا کلاس های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار گردید که کلاس های حضوری با رعایت تمامی موارد و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید.

او با اشاره به رشته های مختلف آموزش صنایع دستی گفت: رشته های چرم دوزی، گلیم و ورنی، قلاب بافی، تراش سنگ، پیکرتراشی و نقاشی زیر لعاب از جمله رشته هایی بوده که برگزار و شرکت نمایندگان در این دوره ها از آموزش های لازم برخوردار شدند.

شایقی توسعه آموزش ها در حوزه صنایع دستی را زمینه ساز افزایش فراوری و اشتغال در این بخش دانست و اظهارداشت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش فراوری، توسعه آموزش و فراوری در بخش صنایع دستی می تواند زمینه برای تحقق این شعار را فراهم کند.

او همچنین از حمایت از فعالان در این بخش در اردبیل اطلاع داد و اضافه کرد: با خاتمه دوره های آموزشی و اخذ گواهینامه مهارتی با معرفی به بانک ها برای دریافت تسهیلات زمینه اشتغال و ورود صنعتگران به بازار کار را فراهم خواهیم کرد.

اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می گردد و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می نمایند.

بیش از 120 هزار نفر در استان اردبیل در 62 رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 864

به "خبرنگاران 220 نفر در اردبیل از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 220 نفر در اردبیل از آموزش های صنایع دستی بهره مند شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید