خبرنگاران پسکوف: آنکارا به تعهدات خود درباره سوریه عمل نکرده است

به گزارش جام پارسی، مسکو - خبرنگاران - سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: آنکارا به تعهدات خود در خصوص سوریه در چارچوب تفاهم نامه سوچی عمل نکرده است.

خبرنگاران پسکوف: آنکارا به تعهدات خود درباره سوریه عمل نکرده است

دمیتری پسکوف روز یکشنبه در برنامه مسکو.کرملین.پوتین در شبکه تلویزیونی روسیه1 گفت: ترکیه هنوز مفاد تفاهم نام سوچی درباره سوریه که یک سال پیش امضا شده را اجرا ننموده است.

وی اضافه نمود: در تفاهم نامه سوچی گفته شده است که ترکیه باید جداسازی (تروریست ها از معارضان میانه رو) و خارج سازی تسلیحات سنگین (از ادلب) را تامین کند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: نمونه های بسیار خطرناک ادوات جنگی در ادلب به دست تروریست ها می افتد و این مساله به عادی سازی اوضاع ادلب یاری نمی کند.

تفاهم نامه سوچی بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه که در سال 2017 امضا شد ازجمله شامل جداسازی معارضان سوری میانه رو از تروریست ها می گردد.

سران روسیه و ترکیه در پاییز گذشته نیز توافق کردند که در مرز سوریه و ترکیه تا محدوده ای به عمق 30 کیلومتر تسلیحات و واحدهای مسلح خارج شوند و واحدهای گشت نظامی روسی و ترکیه ای در این منطقه با گشت زنی منظم نظارت داشته باشند.

در هفته های اخیر منطقه امن ادلب بر اثر تحرکات تروریست ها متشنج شده و ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری ان با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب ازسوی گروه های تروریستی بر تنش ها به شدت اضافه نموده است.پ

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز آدینه در گفت وگوی تلفنی در خصوص اوضاع منطقه ادلب مذاکره کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفت:در مرکز توجه دو طرف، بار دیگر اوضاع متشنج منطقه امن ادلب قرار داشت. پوتین از ادامه اقدامات خصمانه گروه های افراط گرا در این منطقه ابراز نگرانی جدی کرد.

رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت احترام بدون قید و شرط به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ترکیه کرد.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه توافق کردند رایزنی های بین سازمان های دو کشور در خصوص ادلب به منظور کاهش تنش ها در این منطقه و تامین آتش بس و از بین بردن تهدید تروریستی را افزایش دهند.

در همین حال خبرگزاری دولتی تاس با استناد به گزارش دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه به نقل از اردوغان گفت که باید از اقدامات ارتش سوریه در ادلب و بروز فاجعه انسانی در این منطقه (ادلب) جلوگیری کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگو با پوتین توضیح داد که حل و فصل اوضاع ادلب با اجرای کامل تفاهم نامه سوچی امکانپذیر است.

https://tass.ru/politika/7823023

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 476

به "خبرنگاران پسکوف: آنکارا به تعهدات خود درباره سوریه عمل نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پسکوف: آنکارا به تعهدات خود درباره سوریه عمل نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید