خبرنگاران هجوم نیویورکی ها به خیریه ها برای دریافت یاری غذایی

به گزارش جام پارسی، تهران- خبرنگاران- موسسات خیریه تامین غذا در نیویورک مملو ازکسانی شده است که به دلیل شبه توقف کامل فعالیت ها در پایتخت اقتصادی آیالات متحده ناشی از شیوع روز افزون ویروس کرونا ، درآمد اقتصادی خود را از دست داده اند.

خبرنگاران هجوم نیویورکی ها به خیریه ها برای دریافت یاری غذایی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، صدها نفر در خاتمه هفته به مرکز توزیع مواد غذایی که موسسه خیریه City Harvest در نیویورک اداره می نماید،می آیند تا مایحتاج یک هفته خود را ذخیره نمایند.

البته تا به امروز خبری از صف های طولانی که یادآور مراکز توزیغ غذا در دهه 30 قرن گذشته میلادی می باشد، نیست.

مردم درحالی که ماسک زده اند با حفظ رعایت فاصله از هم و تحت نظارت داوطلب ها به این مراکز می آیند.

یکی از مشتری ها، خانم لینا البا 40 ساله و صاحب پنج فرزند است که بین 11 تا 23 سال سن دارند.

او به عنوان خدمتکاردرهتلی درمنطقه منهتن که دو هفته قبل به علت شیوع کرونا تعطیل شد، مشغول کار بود.

دو تن از فرزندان او هم شغل خود را به سبب اوضاع کنونی از دست داده اند.

کارت بیکاری

خانم البا با بیان اینکه این نخستین بار است که به بازار خیریه آمده است، اضافه نمود:ما اکنون به یاری احتیاجمندیم، این وضع دیوانه نماینده است و نمی دانیم در چند هفته آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اوکه سعی می کرد جنبه مثبت این بحران را بببند، گفت: حداقل در این دوران زمانی را با فرزاندانم سپری می کنم. من معلم، مادر و همه چیزهستم.

این شهروند آمریکایی که پیروز شده کارت بیکاری دریافت کند، اضافه نمود: ما زنده و سالم هستیم و فقط باید دعا کنیم.

ثبت نام برای دریافت کارت بیکاری و سپس دریافت یاری ها به خاطر شلوغی و مراجعه افراد زیاد یک هفته طول می کشد و این وضع بیانگر آن است که نرخ بیکاری بسیار بیشتر و بدتر از آن چیزی است که روز پنجشنبه گذشته دولت فدرال آمریکا خاطرنشان کرد.

انتظار می رود، طی سه هفته دریافت یاری ها آغاز گردد.

خانم البا لینا امیدوار است به زودی در قالب بسته یاری هایی که هفته گذشته کنگره آمریکا طرح آن را تصویب کرد حداقل 1200 دلار از دولت فدرال دریافت کند.

وی با بیان اینکه این مبلغ کافی نیست اما همین قدرهم در شرایط کنونی ارزشمند است، اضافه نمود: شمار زیادی از مردم نیویورک احتیاجمند یاری هستند، البته الان همه شهر به یاری احتیاج دارند.

میلیون ها نفر احتیاجمند یاری هستند

خانم خوزه نیری 51ساله، از جمله کارمندانی است که در یکی از رستوران های نیویورک مشغول به کار بوده که اکنون تعطیل شده است.

او که تبعه اسپانیاست و یک خانواده پنج نفری دارد برای نخستین بار است که برای دریافت غذا به موسسه خیریه آمده است.

خوزه که برای جلوگیری از ابتلا به کرونا ماسک زده و دستکش پوشیده است، گفت: ما اکنون از پس انداز برای مدیریت امور زندگی خود استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه را که باید تحمل کنیم، انجام می دهیم، تاکید نمود که او هم بریاری هایی که دولت فدرال آمریکا به افراد با درآمد محدود داده ، حساب بازنموده است.

اما یوردانا رامیریز 39ساله با وجود خطر ابتلا به ویروس کرونا که ده ها هزار نفردرنیویورک به آن مبتلا شده اند، مجبوراست به کار خود ادامه دهد.

رامیرز به زبان اسپانیایی گفت که پرستار افراد مسن و کهنسال است و مجبور است به خانه های آن ها که صددرصد به یاری او تکیه دارند، برود.

وی اضافه نمود: تا حد توانم برای پس انداز کوشش می کنم تا به طور خاص بتوانم هزینه های اجاره ، غذا و قبوض برق و تلفنم را بپردازم.

رامیرز با بیان اینکه نمی توانم بنشینم و منتظر یاری های دولت باشم، اما با نگرانی اضافه نمود:همسر و پسر بزرگم هم کار خود را از دست داده اند و این ویروس پیامد سنگینی برخانواده من داشته است.

گرالدین فریمن کارمند شرکت خیریه City Harvest که مسئول تهیه غذا در نیویورک است، گفت: از دوهفته پیش که کارهای تجاری در نیویورک تعطیل شده داستان های مشابه این چنینی زیادی شنیده ام.

وی اضافه نمود: قلب آدم با شنیدن این داستان ها می شکند اما شرایط بسیاری از مردم اینگونه است.

فریمین اضافه نمود: کسی که فقیر بود، فقیرتر شده و آن هایی هم که شغل های آبرومند و خوبی داشتند، فقیر شدند.

اریک ریبر معاون رییس شرکت City Harvest هم گفت: قبلا یک میلیون و 200 هزار نفر در نیویورک محتاج غذا بودند اما امروز این رقم به بیش از 3 میلیون نفر رسیده است.

رستورانی هم که ریبر مالک آن است به علت شیوع کرونا تعطیل شده است.

ریبرکه به فرانسه سخن می گفت، اضافه نمود: شرکت خیریه ما در زمان حاضر مسئله ای برای تامین یاری ها ندارد و توانسته علاوه بر بازارهایی که دارد، غذای حدود 400 آواره را هم تامین کند.

معاون موسسه خیریه اضافه نمود: خیریه ما به سرمایه بیشتر برای خرید غذا احتیاج دارد و با سایر سازمان ها برای ایجاد یک جبهه واحد علیه اوضاعی که بدتر هم خواهد شد همکاری می نماید.

ریبرتاکید نمود: ما بحران های زیاد مالی و اجتماعی را در آمریکا و نیویورک تجربه نموده ایم اما هیچ کدام قابل مقایسه با این فاجعه ای که اکنون شاهدآن هستیم، نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 580

به "خبرنگاران هجوم نیویورکی ها به خیریه ها برای دریافت یاری غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم نیویورکی ها به خیریه ها برای دریافت یاری غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید