خبرنگاران معاون استاندار آذربایجان شرقی بر برطرف موانع سرمایه گذاری تاکید نمود

به گزارش جام پارسی، مراغه - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی گفت: همه مدیران موظف به برطرف موانع سرمایه گذاری هستند و مسئولان وظیفه دارند از سرمایه گذاران حمایت نمایند.

خبرنگاران معاون استاندار آذربایجان شرقی بر برطرف موانع سرمایه گذاری تاکید نمود

علی جهانگیری روز دوشنبه در جلسه سرمایه گذاری و برطرف موانع فراوری در شهرستان هشترود از اهتمام جدی استانداری برای توسعه شرق استان اطلاع داد و گفت: هیچ تأخیری در ارائه خدمات به سرمایه گذاران و فراورینمایندگان قابل قبول نیست و همه مسئولان باید همت نمایند تا موانع فعالیت در بخش فراوری برطرف گردد.

ویی گفت: توسعه شرق استان جزو سیاست های جدی استانداری است و در این راستا از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می کنیم و همه مدیران موظفند موانع اداری را از پیش پای سرمایه گذاران بردارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: به رغم تمامی مسائل اقتصادی، تحریم و تبعات ناشی از کرونا، اقدامات و فعالیت های بسیار خوبی در استان برای تحقق شعار جهش فراوری صورت گرفته است.

وی توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال، معدن، گردشگری و خدمات را از اولویت های مدیریت ارشد استان برای توسعه اقتصادی برشمرد و گفت : برای این منظور، بانک ها و موسسات اقتصادی و اعتباری نیز باید در جهت تسهیل در ارایه وام ها به واحدهای فراوریی و صنعتی اهتمام و عزم جدی داشته باشند.

سیدحمزه امینی نماینده مردم شهرستان های هشترود و چاراویماق در خانه ملت هم از نرخ بیکاری 24.5 درصد شهرستان هشترود ابراز نگرانی کرد و گفت: باید سرمایه گذاران استان به سمت شهرستان های محروم استان به خصوص هشترود و چاراویماق سوق داده شوند تا بلکه نرخ بیکاری در این شهرستان ها کمتر گردد.

وی بر حل مسائل ناحیه صنعتی فجر و شهرک صنعتی پروفسور هشترودی تاکید نمود و گفت: بعضی مدیران با وجود مسائل جزئی که می توان در شهرستان حل کرد سرمایه گذاران را در بروکراسی اداری گرفتار و گیج می نمایند و چون فکر جهادی و کار ندارند به مدیران استانی و کشوری ارجاع می دهند.

امینی خواهان برطرف موانع شهرک صنعتی ورقه چاراویماق را شد و گفت: این شهرک سالهاست که با بعضی مسائلی که می توان در خود شهرستان و استان حل کرد بلا تکلیف و بدون استفاده مانده است.

امین امینیان فرماندار هشترود هم از سرمایه گذاری شرکت شمش فولاد با شریک چینی در زمینی به مساحت 13.5 هکتار در 2 فاز 50 هزار تنی و 300 هزار تنی با سرمایه گذاری 460 میلیارد تومان و اشتغالزایی 250 نفر در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی اطلاع داد .

وی ایجاد کشت و صنعت سهند هشترود در اراضی پایاب سد سهند را ضروری دانست و گفت: 2 هزارو 750 هکتار اراضی فاز یک پایاب سد قابل کشت است که به صورت مشارکت سه جانبه جهاد کشاورزی ، آب منطقه ای استان و بهره برداران با اخذ تسهیلات بانکی برای کشت سال 1400 آماده است .

وی گفت : تا به امروز 66 میلیارد تومان برای این طرح (پایاب فاز 1) هزینه شده و 27 میلیارد تومان هم سال جاری هزینه شده که در سال 1400 اشتعال سه هزار نفر را بصورت مستقیم و 6 هزار نفر را بصورت غیر مستقیم به دنبال خواهد داشت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در هشترود به مسائل 15 واحد اشتغالزایی در قالب تسهیلات ، محیط زیست ، آب و تقسیط تسهیلات بانکی رسیدگی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 909

به "خبرنگاران معاون استاندار آذربایجان شرقی بر برطرف موانع سرمایه گذاری تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار آذربایجان شرقی بر برطرف موانع سرمایه گذاری تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید