خبرنگاران سنندجی ها با کاشت نهال از قربانیان حلبچه یاد کردند

به گزارش جام پارسی، سنندج - خبرنگاران - هشتمین برنامه زیست محیطی سنندج به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه با کاشت نهال در پارک جنگلی آبیدر این شهر برگزار گردید.

خبرنگاران سنندجی ها با کاشت نهال از قربانیان حلبچه یاد کردند

عضو هیات موسس کانون فعالان زیست محیطی سنندج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: هشتمین برنامه زیست محیطی در جهت جاده بان شلانه به گویزکویر در پارک جنگلی آبیدر با کاشت نهال به اجرا درآمد و در آن جمعی از فعالان زیست محیطی و اعضای سازمان های مردم نهاد این شهرستان حضور داشتند.

بهار ناصحی یادآور شد: شرکت کنندگان در این آیین خود ابزارهایی شامل بیل، کلنگ و دستکش کار را همراه داشتند و این رویه همه برنامه های زیست محیطی وجود دارد.

وی افزود: شرکت کنندگان در این آیین 50 نهال کاشته شد و برای گرامی داشت یاد جانباختگان بمباران شیمیایی حلبچه، حضار یک دقیقه سکوت کردند.

نخستین برنامه زیست محیطی و پاکسازی همگام با پویش بین المللی (lets do it) و با مشارکت شهروندان و گروه کوهنوری چل چه مه 28 شهریور امسال در کوه آبیدر، برنامه دوم هم همزمان با

روز جهانی پاکسازی زمین و همگام با پویش مذکور پاکسازی پارک سپیدار و قسمتی از بلوار پاسداران از فیلتر سیگار و انواع زباله، برنامه سوم هم به پاکسازی قسمتی از ساحل سد قشلاق، برنامه چهارم

هم به پاکسازی ورودی کرمانشاه به سنندج و برنامه پنجم پاسکازی هم به مناسبت روز هوای پاک و گرامیداشت سالگرد بمباران 28 دی سنندج و همچنین شهادت آتش نشانان پلاسکو به اجرا درآمد.

ششمین برنامه محیط زیستی شهر سنندج به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پارک کودک این شهر با حضور علاقمندان به محیط زیست و هفتمین برنامه هم 21 اسفند امسال در جهت سایت کوردانه، ویله فریدونی، جهت گویزه کویر در آبیدر برگزار گردید.

شهر حلبچه در شمال عراق ساعت 14 روز 26 اسفند 1366 توسط هواپیما بمباران هوایی شد و در این حمله شیمیایی که توسط رژیم بعث عراق صورت گرفت پنج هزار نفر کشته و بیش از 15 هزار نفر از اهالی این شهر 30 هزار نفری مجروح شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران سنندجی ها با کاشت نهال از قربانیان حلبچه یاد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سنندجی ها با کاشت نهال از قربانیان حلبچه یاد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید