خبرنگاران دستگیری 19 نفر در تظاهرات ضد قرنطینه در لندن

به گزارش جام پارسی، لندن - خبرنگاران - پلیس لندن روز شنبه اظهار داشت که در جریان تظاهرات مخالفان قرنطینه در پایتخت انگلیس 19 نفر را دست گیر نموده است.

خبرنگاران دستگیری 19 نفر در تظاهرات ضد قرنطینه در لندن

بر اساس این گزارش پلیس به دلیل برخورداری از اختیارات ویژه دوران قرنطینه، 10 معترض دیگر را در خیابان، جریمه نموده است. از جمله برادر جرمی کوربین رهبر سابق حزب کارگر که در تظاهرات امروز درباره نظریه ارتباط اینترنت پر سرعت نسل پنج و شیوع کرونا سخنانی را ایراد کرد.

پیرس کوربین همچنین مدعی شد که اینترنت نسل پنج باعث تقویت کرونا در بدن انسان می گردد و محدودیت های قرطینه را مشتی دروغ برای شستشوی مغزی افراد خواند

صدها تن از مخالفان محدودیت های ایجاد شده برای مقابله با ویروس کرونا امروز در هاید پارک در مرکز لندن دست به اعتراض زدند. معترضان با حمل شعارنوشته ها و پارچه نوشته هایی با محدود کردن حقوقشان به دلیل اعمال شرایط قرنطینه مخالفت کردند.

لارنس تیلور معاون رئیس پلیس لندن در این باره شرح داد که معترضین با سیاست دولت مبنی بر فاصله گذاری اجتماعی مخالف بودند.

دولت انگلیس هفته گذشته ناگزیر از فشارهای مالی ناشی از بحران کرونا، سطح قرنطینه را یک پله آسان کرد تا افراد شاغل برای تردد به محل کار با محدودیت های کمتری روبرو شوند.

بر اساس برنامه دولت، محدودیت های بیشتری در دو ماه آینده برداشته خواهد شد اما تا زمان کشف واکسن کرونا که دورنمای ساخت آن هنوز تعیین نیست، رعایت فاصله گذاری اجتماعی امری ضروری خواهد بود.

به رغم برگزاری تظاهرات امروز، بیشتر نظرسنجی ها نشان می دهد که انگلیسی ها دچار نوعی فوبیای کرونا شده و تمایلی به آسان شدن محدودیت ها تا ساخت واکسن این بیماری، ندارند.

نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس موری نشان می دهد که 60 درصد انگلیسی ها از بازگشت به شرایط پیش از قرنطینه ناراحت و معذب هستند. همچنین نظرسنجی موسسه یوگوو حاکی است که 91 درصد انگلیسی ها خواستار تمدید شرایط قرنطینه و حتی تشدید آن هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت انگلیس تا به امروز 34 هزار و 466 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. با این حال تحقیقات مستقل نهادهای داده پژوه نشان دهنده اختلاف فاحش میان آمارهای دولتی و واقعی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 687

به "خبرنگاران دستگیری 19 نفر در تظاهرات ضد قرنطینه در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستگیری 19 نفر در تظاهرات ضد قرنطینه در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید