خبرنگاران دانش آموختگان دانشگاه ها خواهان مهارت آموزی هستند

به گزارش جام پارسی، شیراز-خبرنگاران- مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای فارس با بیان اینکه بسیاری از کارآموزان مراکز آموزش فنی وحرفه ای را دانش آموختگان دانشگاه ها تشکیل می دهند، گفت: از اهداف راه اندازی مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها این است که دانشجو در زمان تحصیل به توانمندی عملی در یک حرفه خاص نیز دست یابد.

خبرنگاران دانش آموختگان دانشگاه ها خواهان مهارت آموزی هستند

روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای فارس، چهارشنبه به نقل از حشمت کوشکی در آیین افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی موسسه آموزش عالی آپادانا، بیان کرد: عملکرد جزیره ای دانشگاه، صنعت و بازار باعث شده چرخ اشتغال به خوبی نشود.

وی، با انتقاد از فرایند آموزش در دانشگاه ها گفت: در حالی که امروزه نیاز مبرمی به تکنسین و نیروی ماهر داریم، دانشگاه ها بدون توجه به این موضوع صرفا در حال آموزش مباحث تئوریک هستند.

در این آیین، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آپادانا گفت: دوره مدرک گرایی صرف به پایان رسیده است، زیرا فقط با بهره مندی از مدرک دانشگاهی راهی برای ورود به بازار کار و اشتغال وجود ندارد.

سید احمد جنابعلی جهرمی، با بیان اینکه در موسسه آموزش عالی آپادانا مهارت آموزی در سر لوحه کار قرار گرفته است، افزود: در این موسسه همراه و همگام با آموزش های تئوری، آموزش های عملی نیز ارائه می شود که با افتتاح این مرکز و با یاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آموزش های عملی ما تقویت خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات گسترده در جامعه شده است، گفت: بسیاری از مشاغل از بین رفته است و مشاغل جدیدی در فضای مجازی به وجود آمده که نیاز است مطابق آن ها برنامه ریزی و حرکت کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1123

به "خبرنگاران دانش آموختگان دانشگاه ها خواهان مهارت آموزی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموختگان دانشگاه ها خواهان مهارت آموزی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید