خبرنگاران تمامی ساکنان پیشوا نسبت به کرونا غربالگری شدند

به گزارش جام پارسی، تهران- خبرنگاران- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا بیان کرد: تمامی ساکنان این شهرستان در طرح ملی غربالگری کرونا شرکت کردند.

خبرنگاران تمامی ساکنان پیشوا نسبت به کرونا غربالگری شدند

دکتر امیر امینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات 87 هزا رو 471 نفر از شهروندان شهرستان پیشوا در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) ثبت شده و از زمان اجرای طرح ملی غربالگری کرونا تا کنون، تمامی این افراد با مراجعه به سامانه سلامت و یا در جریان تماس کارشناسان شبکه بهداشت، در این طرح ملی شرکت کردند.

وی اضافه نمود: از مجموع این افراد، 33 هزار و 606 نفر مربوط به اتباع خارجی است که سلامتی تمامی این افراد نیز در جریان تماس کارشناسان شبکه بهداشت و درمان همچون شهروندان ایرانی مورد آنالیز قرار گرفته است.

امینی گفت: بر اساس اطلاعات موجود، 94 هزار و 68 نفر در شهرستان پیشوا سکونت دارند که اختلاف موجود بین اطلاعات سامانه سیب و تعداد سکنه، مربوط به افرادی است که تا کنون اطلاعاتی از آنان در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت نشده است.

وی گفت: افرادی که تا کنون نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه یکپارچه بهداشت اقدام ننموده اند می توانند با مراجعه به مراکز و پایگاه های بهداشت، نسبت به این امر اقدام نمایند.

رئیس شبکه بهداشت پیشوا توضیح داد: اگر تا کنون کارشناسان شبکه بهداشت و درمان به دلیل نداشتن اطلاعات شخصی، با افراد تماس نگرفته اند، این شهروندان می توانند با مراجعه به سامانه ww.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در مورد شرایط ابتلا به ویروس کرونا ثبت نمایند.

وی اضافه نمود: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان پس از تکمیل شدن اطلاعات مربوط به سلامتی افراد در مرحله اول غربالگری، در فاز دوم نسبت به پیگیری شرایط سلامتی افراد اقدام نموده اند به طوری که هم اکنون تعداد افراد ثبت شده در دو مرحله غربالگری به 110 هزار و 404 نفر افزایش یافته است.

امینی اضافه نمود: در کنار رسیدگی به شرایط بیماران مبتلا به ویروس کرونا، دیگر خدات بهداشتی و درمانی در حوزه های مختلف همچون دیگر ایام به افراد ارائه می گردد به گونه ای که هم اکنون شرایط سلامتی 550 مادر باردار، یک هزار و 141 بیمار دیابتی و 2 هزار و 381 بیماری مبتلا به فشار خون به صورت روزانه مورد آنالیز قرار می گیرد.

شهرستان پیشوا در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: تا به امروز 74هزار و 877 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 98 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4683 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران تمامی ساکنان پیشوا نسبت به کرونا غربالگری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمامی ساکنان پیشوا نسبت به کرونا غربالگری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید