خبرنگاران آزمایشات موشکی کره شمالی با نظارت اون

به گزارش جام پارسی، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رسمی کره شمالی روز سه شنبه از انجام ازمایشات موشکی با نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور خبر داده است.

خبرنگاران آزمایشات موشکی کره شمالی با نظارت اون

براساس گزارش خبرگزاری (KCNA)، رهبر کره شمالی شخصا بر شلیک پرتاب ها نظارت داشته است که به نظر می رسد از جمله موشک های بالستیک کوتاه برد می باشد که برای دومین بار در هفته جاری مورد آزمایش قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، رهبر کره شمالی با پیوستن به جمع فرماندهان ارتش از فرایند آزمایش نظارت داشته و در آخر نیز از نتایج این آزمایش اظهار خشنودی کردند.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی، هدف از این آزمایش، آنالیز قابلیت ضد حمله ناگهانی واحدهای توپخانه با برد طولانی بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی بامداد دوشنبه دست کم سه پرتابه که هنوز ماهیت آن کاملا تعیین نشده، شلیک نموده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه گفت که کره شمالی سه پرتابه ناتعیین را از نزدیکی شهر سوندوک در استان هامگیونگ به سمت شمال شرق دریای شرقی شلیک نموده است.

همزمان خبرگزاری ژاپنی کیودو گزارش داد که توکیو معتقد است این پرتابه ها، موشک بالستیک بوده است.

کره شمالی دوشنبه هفته گذشته نیز موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای شرقی پرتاب کرد.

به گفته ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، در آزمایش موشکی هفته گذشته پرتابه های جدید کره شمالی به فاصله 20 ثانیه از هم شلیک شده و مسافتی 240 کیلومتری را طی کردند و در اوج پرواز خود به ارتفاع حدود 35 کیلومتری رسیدند.

شلیک دیروز کره شمالی دومین مورد پس از وعده ای است که در شروع سال 2020 میلادی درباره یک سلاح راهبردی جدید و یک اقدام عملی متحیرکننده داده بود.

کره شمالی در سال گذشته میلادی پس از شکست مذاکرات با آمریکا 13 آزمایش تسلیحاتی عمده انجام داد، اما در سال 2020 پس از شیوع ویروس جدید کرونا از فعالیت های خود کاسته بود.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای از سوی پیونگ یانگ و برطرف تحریم ها از سوی واشنگتن پس از دومین نشست سران دو کشور در ویتنام به بن بست رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 523

به "خبرنگاران آزمایشات موشکی کره شمالی با نظارت اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایشات موشکی کره شمالی با نظارت اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید