حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به ادلب، ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به سوریه

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه با صدور بیانیه ای از حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در استان ادلب طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به ادلب، ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به سوریه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، پایگاه حمیمیم که مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه به شمار می رود، بیانیه ای را در مورد حملات گسترده تروریست های تکفیری جبهه النصره به مناطق کاهش تنش در استان ادلب منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بیانیه خود تأکید نموده است که تروریست های تکفیری جبهه النصره طی 24 ساعت گذشته 30 مرتبه مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حملات خود قرار داده اند.

این درحالی است که مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه روز گذشته گفت که جبهه النصره 18 حمله به مناطق کاهش تنش در استان ادلب ترتیب داد. این مرکز همچنین یادآور شده بود که جبهه النصره 5 حمله را نیز در استان لاذقیه ترتیب داده است.

مرکز مذکور همچنین عنوان نموده بود: استان حماه نیز 4 مرتبه توسط تروریست های تکفیری جبهه النصره هدف حمله نهاده شد و این درحالی است که حملاتی نیز توسط جبهه النصره به استان حلب صورت گرفته است.

ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به سوریه

کاروان تجهیزات نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا وارد پایگاه های آمریکایی در مناطق شمال شرقی سوریه شد.

شفق نیوز پایگاه خبری نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق روز دوشنبه گزارش داد، این تجهیزات از اقلیم کردستان عراق و از جهت گذرگاه مرزی الولید میان عراق و سوریه به پایگاه های آمریکا در استان الحسکه و حومه آن منتقل شد.

بر پایه این گزارش، کاروان نظامی آمریکا شامل خودروهای زرهی، کامیون های حامل تجهیزات نظامی و تدارکاتی به همراه تانکرهای حامل سوخت بود.

حملات توپخانه ای ارتش ترکیه به حومه شهرکی در استان الرقه

یگان توپخانه ارتش ترکیه حومه شهرک عین عیسی در استان الرقه سوریه را به شدت گلوله باران کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، یگان توپخانه ارتش ترکیه حومه شهرک عین عیسی در استان الرقه سوریه را به شدت گلوله باران کرد.

در خبری دیگر شبکه تلویزیونی العربیه گفت، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس از درگیری گروه های مورد حمایت ارتش ترکیه و نیروهای کُرد در شمال حلب اطلاع داد.

همچنین شبکه تلویزیونی الحدث نیز گفت، گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس گفت گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه بیست و پنج اثر تاریخی را در شهر عفرین در استان حلب سوریه تخریب نموده اند.

شروع دور چهارم گفت و گوهای کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

هیأت معارضان، دولت و جامعه مدنی سوریه دور چهارم گفت و گوهای تدوین قانون اساسی این کشور را در ژنو سوئیس شروع کردند.

چهارمین دور گفت و گوهای هیأت معارضان، دولت و جامعه مدنی سوریه در مورد قانون اساسی این کشور امروز (دوشنبه) در ژنو سوئیس شروع به کار کرد و آن گونه که معارضان گفته اند، گفت و گوها به صورت مستقیم خواهد بود.

به نوشته عربی21، این گفت و گوها تا تاریخ چهارم دسامبر (به مدت پنج روز) به طول خواهد انجامید و علی رغم خطر ویروس کرونا، گفت و گوها رو در رو انجام خواهد گرفت. هیأت معارضان سوریه امروز خود را به ژنو رساند و هیأت دولت دمشق نیز صبح روز شنبه به این شهر آمده بود.

گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه در این باره گفته است که دور پنجم این گفت وگوها در ماه ژانویه برگزار خواهد شد و تمرکزها در این نشست بر روی اصول قانون اساسی سوریه خواهد بود اما جدول زمانی مشخصی برای انتها این نشست ها وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1018

به "حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به ادلب، ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات گسترده تروریست های جبهه النصره به ادلب، ورود کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید