کوشش نماینده برلین جهت ایجاد اجماع برای نشست بین الافغانی آلمان

به گزارش جام پارسی، نماینده ویژه آلمان در افغانستان در ملاقات با مقامات دولتی و سیاسیون افغان برای ایجاد اجماع جهت میزبانی از نشست بین الافغانی کوشش می نماید.

کوشش نماینده برلین جهت ایجاد اجماع برای نشست بین الافغانی آلمان

با قیمت تور آلمان و فرانسه از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مارکوس پوتزل نماینده ویژه آلمان در افغانستان در ادامه ملاقاتهایش در کابل برای برنامه ریزی جهت برگزار دور جدید مذاکرات بین الافغانی با مقامات و سیاسیون افغان ملاقات کرد.

نماینده ویژه آلمان با انتشار توئیتی گفت که در روز دوم و سوم ملاقاتهایش در کابل با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی، عبدالسلام رحیمی وزیر دولت در امور صلح و بعضی احزاب سیاسی و ذینفعان فرایند صلح افغانستان ملاقات نموده است.

آدینه هفته گذشته نیز پوتزل به همراه زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، نیکلاس کی سفیر غیرنظامی سازمان ناتو، رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا و تادامیچی یاماماتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دبی ملاقات کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط نمانیده ویژه اتحادیه اورپا در افغانستان دستور کار این نشست چندجانبه شامل آتش بس، کاهش خشونت، آمادگی ها برای دوران پسا صلح، مذاکرات بین الافغانی، تضمین ها و تعهدات آینده، فراگیر بودن فرایند صلح افغانستان و بُعد منطقه ای آن بود.

پوتزل یکشنبه هفته جاری نیز با حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان درباره برگزاری گفت وگوهای بین الافغانی گفتگو کرد؛ این مذاکرات قرار است با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان، احزاب و جریان های سیاسی و همچنین طالبان در آلمان برگزار گردد.

نماینده ویژه آلمان در این ملاقات گفت که برلین می خواهد نظرات و دیدگاهای دولت و مردم افغانستان را درباره صلح بشنود که چطور می توان این نشست را متفاوت و به شکل بهتری برگزار کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 371

به "کوشش نماینده برلین جهت ایجاد اجماع برای نشست بین الافغانی آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نماینده برلین جهت ایجاد اجماع برای نشست بین الافغانی آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید