تظاهرات یونانی ها در اعتراض به طرح ریاضت مالی

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم یونان امروز چهارشنبه با برپایی تظاهرات در آتن اعتراض و خشم خود را نسبت به مفاد طرح ریاضتی که توسط نخست وزیر این کشور پذیرفته شده، اعلام کردند.

تظاهرات یونانی ها در اعتراض به طرح ریاضت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، مردم معترض یونان با سردادن شعارهایی در مخالفت با اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول، اعتراض خود را نسبت به بسته ریاضت اقتصادی جدیدی که از سوی آلکسیس تسیپراس نخست وزیر این کشور پذیرفته شده، اعلام نمودند.

روز دوشنبه، رهبران اروپایی به اتفاق آرا با طرح نجات اقتصادی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری اقتصادی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات اقتصادی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و اقتصادیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

دولت یونان اکنون برای جلب موافقت مجلس با چالش جدی روبرو شده است. مجلس یونان امشب قرار است در مورد این طرح جدید ریاضت اقتصادی رای گیری کند.

اتحادیه کارکنان دولتی یونان نیز خواهان برپایی اعتصاب 24 ساعته امروز چهارشنبه شده و از دولت خواسته است تا امضای خود برای اجرای این طرح ریاضتی را پس بگیرد.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران اقتصادی و اقتصادی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 590

به "تظاهرات یونانی ها در اعتراض به طرح ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات یونانی ها در اعتراض به طرح ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید