تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونا

به گزارش جام پارسی، تهران (پانا) - معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت بیمارستان ها برای ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی تاکید نمود.

تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قاسم جان بابایی در جلسه ای که امروز آدینه هجدهم مهرماه، در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برگزار گردید، با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان های سراسر کشور، اظهار کرد: این روزها شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در بستر خانواده ها هستیم.

وی کاهش انجام عمل های غیر ضروری را در روزهای آینده یکی از اقدامات موثر برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی برای پذیرش مبتلایان به کرونا عنوان نمود و گفت: همچنین بهره گیری از کلینیک های تنفسی بیمارستان ها با توجه به امکانات و ظرفیت هر بیمارستان راهی مناسب برای کاهش بار مراجعه به اورژانس هاست.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت کیفیت ارایه اکسیژن رسانی مطلوب به بیماران کرونایی، خواهان تشکیل گروهی تخصصی از پرستاران تحت نظر دفتر پرستاری بیمارستان ها برای افزایش کیفیت ارایه خدمات در این زمینه شد.

جان بابایی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان ها، ضرورت تشکیل تیم نظارتی برای انجام بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها را یادآور شد.

در ادامه این جلسه دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، بر لزوم به کارگیری حداکثری ظرفیت بیمارستان ها برای ارایه خدمت به بیماران کرونایی تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به ضرورت کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستانها، به ارایه پیشنهادهایی درباره مدیریت دیدار کنندگان بیماران در بیمارستان ها پرداخت.

زالی همچنین با اشاره به آثار سو اضطراب و تشویش افراطی نسبت به بیماری کرونا، خواهان حفظ امید در جامعه شد.

جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه تکمیل هرچه سریعتر بیمارستان های جدیدالتاسیس را اقدامی موثر برای افزایش تخت های بیمارستانی عنوان نمود و خواهان بهره گیری بیشتر از ظرفیت صدا و سیما برای افزایش آگاهی شهروندان شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بخش دیگری از این جلسه که با حضور روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان و روسای بیمارستان های تهران برگزار گردید، حاضران به طرح چالش ها و پیشنهادهای خود برای مقابله با کرونا نظیر مسائل مربوط به دارو، بیمه، توزیع وسایل حفاظت فردی، تامین اکسیژن، درمان گروه های خاصی همچون مادران باردار و همچنین مسائل مربوط به نیروهای انسانی پرداختند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 903

به "تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید