تامین اعتبار 1، 5میلیارد ریالی برای مرمت 3 اثر تاریخی گرگان

به گزارش جام پارسی، مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان (استرآباد) از تأمین اعتبار بالغ بر 1/5میلیارد ریال برای مرمت و مرمت اضطراری سه بنای تاریخی در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) در سال 1398 در قالب طرح ملی مشارکت اطلاع داد.

تامین اعتبار 1، 5میلیارد ریالی برای مرمت 3 اثر تاریخی گرگان

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، عالیه ملک شاهکویی امروز یکشنبه 31 فروردین ماه 99 با اعلام این خبر گفت: این بناها شامل بنای تاریخی شیرنگی و خراسانی در محله سرچشمه و بنای تاریخی قوانلو در محله دباغان است که با مشارکت مالکین در قالب طرح ملی مشارکت انجام گرفته و عملیات مرمت آن ها تا خاتمه فصل بهار به اتمام می رسد.

او یادآور شد: طرح مشارکت ملی یکی از طرح های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باهدف حفاظت، مرمت و احیای آثار تاریخی است که چندین سال در مرمت آثار تاریخی بافت تاریخی گرگان انجام و تا به امروز حدود 20 بنای تاریخی با بهره مندی از این طرح مرمت و مرمت اضطراری شده است.

مدیر پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان با اشاره به این که این طرح با انعقاد تفاهم نامه ای بین مالک و میراث فرهنگی با مشارکت اقتصادی طرفین اجرایی و تمامی مراحل کار با نظارت اداره کل انجام می گردد، گفت: مالکین آثار تاریخی در محدوده بافت تاریخی گرگان (استرآباد) می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 574

به "تامین اعتبار 1، 5میلیارد ریالی برای مرمت 3 اثر تاریخی گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اعتبار 1، 5میلیارد ریالی برای مرمت 3 اثر تاریخی گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید