بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد

به گزارش جام پارسی، بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور با هدف کاهش مصرف گاز در نیروگاه ها کلید خورد.

بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، عظیمترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی معابر و جاده های بین شهری کشور که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه 500 مگاواتی خواهد شد، امروز شروع شد. این پروژ توسط اکیپ های عمیاتی شرکت های توزیع در سراسر کشور انجام می گردد.

محمد حسن متولی زده، مدیرعامل توانیر در آیین شروع به کار این پروژه سراسری با بیان این که توانیر این طرح را همزمان با شروع روز های سرد سال که مصرف سوخت گاز رشد زیادی دارد کلید زده است، گفت: با پروژه به دنبال یاری به کاهش مصرف سوخت در کشور هستیم.

وی با اشاره به این که در روز های سرد، مصرف سوخت گاز نیروگاه ها افزایش می یابد، اعلام نمود: پس از از گذر پیروز از پیک تابستان گرم سال جاری که با همکاری خوب مردم انجام شد، اکنون و در شرایط سرما و کرونا، این بار تصمیم گرفتیم در یک عملیات سراسری، از ظرفیت اصلاح روشنایی معابر برای کاهش مصرف برق کشور برای کاستن از مصرف سوخت گاز نیروگاه ها یاری بگیریم.

متولی زاده با بیان این که توانیر این اقدام را با آنالیز های کارشناسی انجام می دهد، اضافه کرد: بخشی از میزان روشنایی در معابر بویژه عظیم راه ها واتوبان ها می تواند تعدیل گردد.

مدیرعامل توانیر با بیان این که اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد، یاداور شد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و یاری به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی ضمن اظهار امیدواری برای این که مردم و همه نهاد ها با صنعت برق در این طرح همکاری کنند، تاکید نمود: صنعت برق همیشه آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح های خود دارد.

مدیرعامل توانیر با بیان این عموم مردم می توانند تنها با کاهش 1 درجه محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی؛ از بروز خاموشی بدلیل محدودیت سوخت در نیروگاه ها پیشگیری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1062

به "بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین پروژه اصلاح سیستم های روشنایی کشور کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید