اوکراین از روسیه انتقام گرفت

به گزارش جام پارسی، ایسنا نوشت: وزارت خارجه اوکراین اعلام نمود، دیپلمات عالی رتبه سفارت روسیه در کی یف ظرف 72 ساعت از تاریخ 19 آوریل درخصوص بازداشت کنسول این کشور در سن پترزبورگ باید خاک این کشور را ترک کند.

اوکراین از روسیه انتقام گرفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزای اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است: به بازداشت اشتباه کنسول سرکنسول گری اوکراین در شهر سن پترزبورگ، الکساندر سوسونیوک در 16 آوریل اعتراض داریم و به این مقام روسیه تا 21 ماه جاری میلادی فرصت می دهیم خاک اوکراین را ترک کند.

در این بیانیه، با هرگونه اتهام زنی به کارمند کنسولگری اوکراین مخالفت شده است.

وزارت خارجه اوکراین گفت، در پاسخ به اقدام تحریک آمیز، دیپلمات ارشد سفارت روسیه در کی یف باید خاک اوکراین را ظرف 72 ساعت ترک کند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) روز شنبه گفت، یک دیپلمات اوکراینی حین ارتکاب جرم در سن پترزبورگ و در حالی که سعی داشته اطلاعات طبقه بندی شده را از یک شهروند روس کسب کند، دستگیر شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، اف اس بی در بیانیه ای گفت: در 16 آوریل 2021 (27 فروردین)، سرویس امنیتی فدرال فدراسیون روسیه یک دیپلمات اوکراینی، کنسول سرکنسول گری اوکراین در شهر سن پترزبورگ، الکساندر سوسونیوک را حین ملاقاتش با یک شهروند روس و دریافت اطلاعات طبقه بندی شده در خصوص آژانس های نیروی انتظامی و پایگاه های داده FSB در شهر سن پترزبورگ، دستگیر نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1253

به "اوکراین از روسیه انتقام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین از روسیه انتقام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید