انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد

به گزارش جام پارسی، ایسنا نوشت: رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره این کشور گفت: دولت دونالد ترامپ شاید تا آن حد که ما می توانیم و باید برای مقابله با روسیه و دیگر قدرت های خارجی از بابت حمایت تسلیحاتی و حمایت های دیگر از دشمنان آمریکا در افغانستان کوشش کنیم، کوشش نکرده است.

انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد

به گزارش ان بی سی نیوز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی با کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا درباره تاریخچه حمایت روسیه از طالبان، گفت: روسیه یکی از رقبای آمریکا است که سال ها به ارائه آموزش، پول، سلاح، تبلیغات و خیلی چیزهای دیگر به طالبان و شبکه حقانی یک گروه شبه نظامی دیگر افغان پرداخته است.

او گفت: ارتش آمریکا در عرصه میدانی پاسخ داده است اما مسئله از این بالاتر است.

او بیان کرد: این مسئله در یک سطح استراتژیک است. ما در سطح استراتژیک چه کاری را می توانستیم و یا باید انجام دهیم.

مارک میلی بیان کرد: سوال کلیدی این است که آیا تحریم هایی وجود دارد که باید اعمال شوند، آیا اعتراضات دیپلماتیکی وجود دارند که مطرح شوند و تماس های تلفنی برقرار شوند یا فشارهای دیگری اعمالی گردد.

او گفت: من می توانم به شما بگویم که بعضی از این کارها اجرا شده است. آیا ما تا آن میزان که باید و یا می توانستیم کوشش می کنیم، شاید خیر؟ نه فقط این کوشش را در قبال روس ها نمی کنیم بلکه در قبال دیگران هم نمی کنیم اما خیلی از کارها دارند انجام می شوند. بعضی از آنها بی سر و صدا هستند و بعضی از آنها چندان بی سر و صدا نیستند.

علاوه بر میلی، مارک استر، وزیر دفاع آمریکا نیز خطاب به این کمیته شهادت داد. آنها گفتند ارتش آمریکا به دنبال اطلاعاتی در مورد پول های پرداختی روسیه به طالبان به عنوان مشوق کشتار آمریکایی ها است اما گفتند که آژانس های اطلاعاتی ارتش درباره گزارش ها در مورد این مورد ابراز تردید کردند و هیچ نشانه ای در مورد کشته شدن یک آمریکایی به دلیل وجود یک برنامه به اصطلاح پرداخت پول برای آن ندیده اند.

آنها تاکید کردند روسیه سال هاست که از طالبان حمایت نموده و اظهارنظر میلی نشان داد که آمریکا تا آن میزان که می توانسته برخورد سختی نداشته است.

تعیین نیست که آیا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوهای متعددش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این مسئله را مطرح نموده است یا خیر؟

در جلسه استماع میلی و استر چند قانونگذار درباره موضوع ارزیابی اطلاعاتی مربوط به برنامه اعطای جایزه روسیه به طالبان سوال هایی را پرسیدند. این نمایندگان گفتند یک گزارش طبقه بندی شده درباره این اطلاعات پیش از جلسه استماع دریافت نموده اند.

استر گفت: هیچ گزارش اطلاعاتی که در آن از کلمه جایزه استفاده شده باشد را ندیده است. هر چند که در ادامه تصدیق کرد که این گزارش ها به توضیح یک سری پرداخت های پول پرداخته اند.

استر بیان کرد: هیچ یک از آژانس های اطلاعاتی ارتش این ارزیابی اطلاعاتی را تایید ننموده است.

او گفت که در ماه فوریه این مسئله اطلاعاتی را فهمیده و ارتش هم نخستین بار در ماه ژانویه آن را مشاهده نموده است. هر دو نفر گفتند هم ارتش و هم آژانس های اطلاعاتی به تحقیقاتشان در این مورد ادامه می دهند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 770

به "انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفعال ترامپ در قبال روسیه صدای پنتاگون را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید