افغانستان: اظهارات غیرمسئولانه پاکستان فضای بی اعتمادی ایجاد می نماید

به گزارش جام پارسی، وزارت خارجه افغانستان درخواست پاکستان برای استرداد سرکرده شاخه خوراسان داعش را غیرمسئولانه خواند و تاکید نمود که چنین اظهاراتی بین دو کشور فضای بی اعتمادی ایجاد می نماید.

افغانستان: اظهارات غیرمسئولانه پاکستان فضای بی اعتمادی ایجاد می نماید

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، وزارت خارجه افغانستان در بیانیه ای اعتراضش را نسبت به اظهارات اخیر شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان برای استرداد عبدالله اورکزی سرنموده شاخه خوراسان گروه تروریستی داعش ابلاغ کرد.

در این بیانیه تاکید شده که این موضوع مربوط به مسائل داخلی افغانستان است و مداخله قریشی در این باره محکوم می گردد.

بیانیه می افزاید:دولت افغانستان باور دارد که پاکستان با توسل به سیاست های حسن همجواری باید گام های عملی را در امر تحکیم مناسبات دوجانبه در عرصه های مختلف بردارد و مانع بیانات غیر مسئولانه در امور افغانستان گردد.

وزارت خارجه افغانستان ادامه داد: چنین اظهاراتی به جز ایجاد فضای بی اعتمادی نمی تواند در بهبود روابط بین دو کشور موثر باشد و تا زمانی که از اظهار چنین بیاناتی جلوگیری نگردد، برداشتن گام های موثر در زمینه تحکیم روابط دو جانبه میسر نخواهد شد.

قریشی در ملاقات با عاطف مشعل سفیر افغانستان در اسلام آباد گفته بود که فعالیت های داعش خوراسان برای پاکستان زیان آور است و از آنجایی که عبدالله اورکزی در فعالیت های ضد پاکستانی در افغانستان دخیل بود وی باید برای تحقیقات بیشتر به پاکستان تحویل گردد.

اسلام آباد در حالی خواهان تحویل اورکزی شده که ایندیا تودی به نقل از امنیت ملی افغانستان گزارش داده که سرنموده شاخه خوراسان داعش با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان روابط نزدیکی دارد.

پیش از این نیز بعضی مقامات و نمایندگان مجلس افغانستان بارها پاکستان را به حمایت از داعش و انتقال اعضای این گروه تروریستی به افغانستان متهم نموده بودند که همیشه توسط پاکستان تکذیب شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 607

به "افغانستان: اظهارات غیرمسئولانه پاکستان فضای بی اعتمادی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان: اظهارات غیرمسئولانه پاکستان فضای بی اعتمادی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید