افزایش 30 درصدی واردات نفت چین از روسیه ، خرید از عربستان کاهش یافت

به گزارش جام پارسی، رویترز با اشاره به داده های اداره کالای چین گزارش داد که در ماه مارس واردات نفت چین از روسیه 30 درصد رشد نموده در حالی که واردات این کشور از عربستان کاهش یافته است.

افزایش 30 درصدی واردات نفت چین از روسیه ، خرید از عربستان کاهش یافت

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، رویترز با اشاره به داده های اداره کالای چین گزارش داد که در ماه مارس واردات نفت چین از روسیه 30 درصد رشد نموده در حالی که واردات این کشور از عربستان کاهش یافته است.

افت شدید تقاضای نفت خام و نبود ظرفیت ذخیره سازی آن باعث شده است که قیمت ها به شدت پایین بیایند. چین حداکثر استفاده را از این سقوط قیمت برده و واردات نفت خود را افزایش داده است. پاندمی ویروس کرونا تقاضای برترین مصرف کنندگان نفت دنیا را به شدت کاهش داده است، اما در ماه مارس چین 9.68 میلیون بشکه در روز نفت وارد نموده است که این 4.5 درصد بیشتر از دوره مشابه سال 2019 است.

در ماه گذشته میزان نفتی که روسیه و عربستان به چین صادر نموده اند تقریباً یکسان بود؛ طبق داده های اداره کالای چین، روسیه 7.02 میلیون تن (1.66 میلیون بشکه در روز) و عربستان 7.21 میلیون تن (1.7 میلیون بشکه در روز) نفت به چین صادر نموده اند. این داده ها نشان می دهد خرید نفت از ریاض 1.6 درصد افت نموده، اما خرید نفت از روسیه با جهشی 31 درصدی روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 655

به "افزایش 30 درصدی واردات نفت چین از روسیه ، خرید از عربستان کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 30 درصدی واردات نفت چین از روسیه ، خرید از عربستان کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید