افزایش تنش میان فرانسه و ترکیه، خروج سفیر

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران : به دنبال سخنان روز شنبه رئیس جمهور ترکیه علیه همتای فرانسوی خود، اخبار از شدت دریافت تشدید تنش دیپلماتیک بین دو کشور حکایت دارد.

افزایش تنش میان فرانسه و ترکیه، خروج سفیر

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس: منابع خبری شنبه شب به وقت تهران گزارش دادند که به دنبال سخنان رجب طیب ردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، وزارت خارجه فرانسه سفیر خود را ازآنکارا فراخواند.

رئیس جمهور ترکیه در بخشی از سخنانش به انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در فرانسه هم پرداخت و در اشاره به رئیس جمهور فرانسه گفت: درباره رئیس جمهوری که با میلیون ها عضو از گروه های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می نماید، چه می توان گفت: اول از همه، آزمایش ذهنی انجام بده.

وی تاکید نمود هر خصومتی با اسلام در اروپا، خصومت علیه مردم ترکیه است.

اخیرا اقدام یک معلم تاریخ فرانسوی در نشان دادن کاریکاتورهای موهن از پیامبر (ص) و کشته شدن او به دست یک چچنی، بازتاب گسترده ای در فرانسه داشته است. در پی این اقدام، وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی از وجود بخش خاص برای محصولات حلال در فروشگاه های این کشور ابراز ناراحتی نموده بود.

رئیس جمهور فرانسه هم در سخنانی از اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) حمایت نموده بود که این مسئله خشم محافل اسلامی را برانگیخت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 886

به "افزایش تنش میان فرانسه و ترکیه، خروج سفیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تنش میان فرانسه و ترکیه، خروج سفیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید