اعتراض ارمنی ها به تصمیم سرانجام جنگ در قره باغ

به گزارش جام پارسی، دهها معترض ارمنی به امضای توافقنامه آتش بس در قره باغ، وارد ساختمان دولت ارمنستان شدند.

اعتراض ارمنی ها به تصمیم سرانجام جنگ در قره باغ

جهت دریافت خدمات نمونه طراحی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری دولتی تاس روسیه، شماری از ساکنان ایروان بامداد روز سه شنبه به نشانه اعتراض به برقراری آتش بس در منطقه قره باغ، از زنجیر ماموران پلیس عبور نموده و وارد ساختمان دولت ارمنستان شدند.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از دستیبابی به توافق برای آتش بس در قره باغ اطلاع داد، صدها نفر در میدان جمهوری (میدان اصلی ایروان) که ساختمان دولت در آن قرار گرفته است، اجتماع

کردند.

ماموران پلیس از زور در خصوص معترضان استفاده ننموده و سعی کردند آنها را آرام نمایند.

شماری از معترضان هم اکنون می خواهند به سوی ساختمان دولت ارمنستان که ممکن است پاشینیان در آن باشد، حرکت نمایند.

ولادیمیر پوتین ریس جمهوری فدراسیون بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می گردد.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برمی گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می گردد.

به همین دلیل کنترل ارتباطات حمل و نقل، با یاری مقامات سرویس مرزبانی روسیه انجام می گردد.

پوتین گفت: ما تصور می کنیم که توافقات انجام شده شرایط لازم را برای حل و فصل طولانی مدت و تمام عیار بحران در اطراف قره باغ به صورت عادلانه و به نفع ملت های ارمنستان و آذربایجان ایجاد خواهد نمود.

وزارت دفاع روسیه هم خاطرنشان کرد روسیه با هواپیمای حمل و نقل نظامی حافظ صلح و 470 قطعه تجهیزات را به قره باغ کوهستانی اعزام کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 929

به "اعتراض ارمنی ها به تصمیم سرانجام جنگ در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض ارمنی ها به تصمیم سرانجام جنگ در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید