استقلال اسکاتلند هر سال یک میلیارد دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: وزیر دارایی اسکاتلند تاکید کرد: دولت اسکاتلند با مستقل شدن از انگلیس می تواند هر سال 600 میلیون پوند معادل یک میلیارد دلار در هزینه های خود صرفه جویی کند.

استقلال اسکاتلند هر سال یک میلیارد دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، جان سویینری وزیر دارایی اسکاتلند در مصاحبه با ریانوستی شرح داد: دولت کنونی اسکاتلند اعلام کرده است که در صورت اتخاذ تصمیمات مستقل از دولت انگلیس قادر به صرفه جویی 600 میلیون پوندی در سال است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه اضافه نمود: با دستیابی به استقلال، هر دولتی در آینده کنترل کاملی بر شرایط اقتصادی اسکاتلند خواهد داشت. بنابر این هرگز مجبور نخواهیم بود تا تامین اقتصادی سیاست هایی را بر عهده بگیریم که مردم اسکاتلند به شدت با اجرای آن مخالف هستند.

در عین حال دومینیک فریسبی ستون نویس نشریه سرمایه گذاری مانی ویک به ریانوستی گفت: ترس و نگرانی بی پایه نسبت به شرایط پول ملی اسکاتلند که قرار است پس از استقلال از انگلیس از آن استفاده کند بسیاری از رای دهندگان را متقاعد خواهد کرد تا رای به عدم استقلال این کشور از انگلیس بدهند.

فریسبی شرح داد: مردم خواهند پرسید که چه اتفاقی برای پول ما در حساب های بانکی خواهد افتاد؟ چه اتفاقی برای کسب و کار ما خواهد افتاد؟ این مسائل بسیاری از رای دهندگان را متقاعد خواهد کرد تا به باقی ماندن اسکاتلند در کنار انگلیس رای بدهند.

وی گفت: هیچ عاملی وجود ندارد که بتواند جلوی ادامه استفاده اسکاتلند از پوند را پس از استقلال از انگلیس بگیرد حتی اگر لندن با آن مخالفت کند.

این کارشناس اقتصادی اضافه نمود: اگر اسکاتلند بخواهد از پوند استفاده کند هیچ کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

نظرسنجی موسسه یوگاو نشان داد که اختلاف بین مخالفان و طرفداران استقلال اسکاتلند به کمتر از 6 درصد رسیده است. این اختلاف یک ماه پیش به بیش از 22 درصد رسیده بود.

مردم اسکاتلند در همه پرسی 18 سپتامبر قرار است در خصوص استقلال از انگلیس پس از 307 سال تصمیم گیری کنند. نظرسنجی ها نشان می دهد که هنوز حدود یک چهارم جمعیت 4 میلیون نفری اسکاتلند تصمیم نهایی خود را در این خصوص نگرفته اند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 226

به "استقلال اسکاتلند هر سال یک میلیارد دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال اسکاتلند هر سال یک میلیارد دلار در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید