اردوغان: عملیات شمال سوریه هر لحظه ممکن است آغاز گردد، آمریکایی ها خارج شده اند

به گزارش جام پارسی، رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از مواضع شان در شمال سوریه متعهد بر تامین امنیت مرزها شد.

اردوغان: عملیات شمال سوریه هر لحظه ممکن است آغاز گردد، آمریکایی ها خارج شده اند

اردوغان

به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ضمن تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در شمال سوریه، گفت که نیروهای ترکیه به تامین امنیت مرزها متعهد هستند.

اردوغان گفت، بعد از تماس تلفنی اش با دونالد ترامپ نیروهای آمریکایی عقب نشینی خود را آغاز نموده اند.

سوریه

وی توضیح داد، درباره تعداد نیروهای داعشی که در شمال سوریه هستند مبالغه شده و تعداد آنها کمتر از 10 هزار نیروی شبه نظامی است.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید نمود: احتمالا اواسط ماه آینده میلادی سفری به آمریکا داشته باشم و امیدوارم در دیدار با دونالد ترامپ پرونده اف - 35 را ببندیم.

وی اظهار کرد: عملیات شمال سوریه هر لحظه ممکن است آغاز گردد.

ترکیه

پیشتر، رجب طیب اردوغان در سخنانی گفته بود: ما عملیات زمینی و هوایی در شرق فرات سوریه را برای تحقق صلح در آنجا انجام خواهیم داد.

اردوغان تاکید نموده بود: ما مقدمات را چیده ایم و طرح عملیات نظامی در شرق فرات را تهیه و تکمیل نموده و دستورات لازم را در این باره صادر نموده ایم. عملیات ما در شرق فرات در حدی نزدیک است که می توانیم بگوییم امروز یا فردا انجام می گردد.

به همین دلیل، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شرق فرات اعلام کردند که هرگونه اقدام نظامی غیرقابل توجیه ترکیه را به جنگی فراگیر در مرزها تبدیل می نمایند.

آنکارا بارها به انجام عملیات نظامی در شهر فرات و همچنین منبج سوریه علیه یگان های مدافع خلق کرد تهدید نموده است که آنکارا آن را گروه تروریستی قلمداد می نماید.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 96

به "اردوغان: عملیات شمال سوریه هر لحظه ممکن است آغاز گردد، آمریکایی ها خارج شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: عملیات شمال سوریه هر لحظه ممکن است آغاز گردد، آمریکایی ها خارج شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید