ادامه تناقض گویی های ترامپ در هند؛ از امضا معاهده دفاعی با دهلی نو تا تمجید از پاکستان

به گزارش جام پارسی، رئیس جمهور آمریکا که به هند سفر کرده است در بزرگترین اجتماع تدارک دیده شده از سوی دولت این کشور گفت: ارتباط ما با پاکستان بسیار خوب است.

ادامه تناقض گویی های ترامپ در هند؛ از امضا معاهده دفاعی با دهلی نو تا تمجید از پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ترامپ که روز گذشته با حمایت از مواضع هند در منطقه جنوب آسیا اعلام کرده بود: آماده ایم خطرناک ترین تسلیحات خود را به دهلی نو بفروشیم این بار در بزرگترین اجتماع تدارک دیده شده از سوی دولت این کشور برای سخنرانی وی شرح داد: ارتباط ما با پاکستان بسیار خوب است.

وی اضافه کرد: هر کشوری حق دارد از مرزهای خود دفاع کند و ما در تلاش هستیم تا با همکاری دولت پاکستان امنیت را به جنوب آسیا برگردانیم.

سخنان وی که مورد اعتراض برخی از فعالان شبکه های اجتماعی قرار گرفت واکنش هایی را در رسانه های هندی نیز به همراه داشت.

هندوستان تایمز با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: ترامپ در حالی این گونه سخن می گوید که طی 14 سال اخیر هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا به پاکستان سفر نکرده اند.

در این یادداشت آمده است: آمریکا همکار استراتژیک هند در منطقه است و همه می دانند که همکاری پاکستان و چین نقش مخربی برای اقتصاد آمریکا به همراه دارد.

این رسانه هندی تاکید کرده است: ترامپ هنوز حتی زمان مشخصی برای سفر به پاکستان اعلام نکرده است و این نشان می دهد که دولت واشنگتن به سوی هند گرایش بیشتری دارد.

سخنان ترامپ واکنش هایی را داخل پاکستان نیز به همراه داشت و برخی رسانه های این کشور از جمله جیو تی وی آن را یک پیروزی دیپلماتیک برای دولت اسلام آباد دانستند.

این رسانه نوشته است: تمجید از پاکستان داخل خاک هند نشان می دهد که آمریکا مانند سابق به صورت یک طرفه فقط از هند در منطقه حمایت نمی کند.

از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقدند ترامپ در سال منتهی به انتخابات قصد ندارد موضعی جدی داشته باشد و سعی می کند تمام کشورهای منطقه جنوب آسیا را راضی نگهدارد.

وی روز گذشته معاهده ای دفاعی به ارزش 3 میلیارد دلار را با هند به امضا در آورد که طبق آن جنگ افزارهای مختلفی به دهلی نو فروخته خواهد شد.

این در حالی است که روابط میان هند و پاکستان بار دیگر به نقطه ای حساس رسیده و تبادل آتش در مرزهای مشترک دو کشور هر روز انجام می شود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 485

به "ادامه تناقض گویی های ترامپ در هند؛ از امضا معاهده دفاعی با دهلی نو تا تمجید از پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تناقض گویی های ترامپ در هند؛ از امضا معاهده دفاعی با دهلی نو تا تمجید از پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید