احتمال بازگشایی مرز چذابه در ایام اربعین حسینی خبری از جنس شایعه

به گزارش جام پارسی، فرماندار دشت آزادگان احتمال بازگشایی مرز چذابه را از سوی دولت عراق در ایام اربعین رد کرد و گفت: مرز های چهارگانه کشور به دلیل شیوع کرونا بسته هستند.

احتمال بازگشایی مرز چذابه در ایام اربعین حسینی خبری از جنس شایعه

با ما همراه باشید و درباره internetwatchshopping بیشتر بدانید.

به گزارش از ، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: طی 2 روز اخیر شایعه هایی در رسانه های غیرمعتبر مجازی مبنی بر پذیرش محدود زائران اربعین حسینی از سوی دولت عراق منتشر شده که به هیچ وجه صحت ندارد.

او اضافه کرد: همانگونه که به دفعات از سوی مقام های مسئول در جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق عنوان شده مرز های چهارگانه مسافری مهران، خسروی، چذابه و شلمچه در ایام اربعین و پس از آن به علت مخاطرات ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا بسته هستند.

سیلاوی از هیات های عزاداری اربعین خواست به هیچ وجه به سمت مرز های چذابه و شلمچه حرکت نکنند، چرا که مسئولان مرزی جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق بر سر ممنوعیت عزیمت زائران اربعین تاکید نموده و هیچ برنامه ای برای بازگشایی حتی محدود مرز های چذابه و شلمچه وجود ندارد.

2 هفته پیش معدود افرادی در چندین مرحله با حرکت به سمت مرز های چذابه و شلمچه کوشش داشتند با پشت سر گذاشتن موانع، خود را به گذرگاه های مرزی برسانند، ولی مرزبانان و ماموران انتظامی اجازه چنین اقدام غیرقانونی و عبور از مرز ها را به آنان ندادند.

ولی الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز هرگونه موافقت دولت عراق برای ورود زائران اربعین حسینی را رد کرد و گفت: مرز های مسافری شلمچه و چذابه بسته است و امکان بازگشایی نیست، بنابراین دوباره تاکید می گردد زائران و هیات های عزاداری به سمت مرز های شلمچه و چذابه حرکت نکنند.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 890

به "احتمال بازگشایی مرز چذابه در ایام اربعین حسینی خبری از جنس شایعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال بازگشایی مرز چذابه در ایام اربعین حسینی خبری از جنس شایعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید