اتحادیه اروپا مقامات ارشد سوریه را تحریم کرد

به گزارش جام پارسی، ایرنا نوشت: اتحادیه اروپا روز آدینه با صدور بیانیه ای از تحریم هفت وزیر جدید دولت دمشق اطلاع داد.

اتحادیه اروپا مقامات ارشد سوریه را تحریم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان نوروزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش تارنمای اتحادیه اروپا، با وضع تحریم های جدید فهرست مجموع مقام های سوری که مشمول توقیف دارایی و ممنوعیت سفر به کشورهای عضو این اتحادیه می شوند به 289 نفر می رسد.

این بیانیه می افزاید که تحریم ها علیه دولت سوریه از سال 2011 و در واکنش به انچه اتحادیه اروپا سرکوب خشونت آمیز غیر نظامیان سوری می نامد اعمال شده است. این تحریم ها همچنین شرکت های تجاری و فعالان اقتصادی را که از جنگ سوریه نفع اقتصادی می برند هدف قرار می دهد .

بیانیه یادشده اشاره می نماید که شورای اروپا به طور دائم تحولات سوریه را زیر نظر دارد و درباره تداوم تحریم ها سالانه تصمیم گیری می نماید.

در انتها بیانیه صادر شده آمده است که اتحادیه اروپا به یافتن راه چاره بادوام و سیاسی در رابطه با درگیری ها در سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل و بیانیه نشست ژنو سال 2012 متعهد است.

اتحادیه اروپا از 9 سال پیش تحریم های خود را علیه سوریه اعمال نموده و از آن موقع تا به امروز هر ساله اقدام به تمدید این تحریم ها نموده است که شامل نفت سوریه، سرمایه گذاری در این کشور و توقیف اموال بانک مرکزی آن می گردد.

دولت سوریه با محکوم کردن تحریم ها اعلام نموده که این اقدام بیانگر فقدان استقلال تصمیم گیری اتحادیه و دنباله روی حقیرانه از سیاست های آمریکا است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه پیشتر گفته بود: اتحادیه اروپا مسئول اصلی ریختن خون مردم سوریه و گرفتاری آنان به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این منبع یادآورشدکه تصمیم اتحادیه اروپا دروغ بودن مواضع و اظهارات مسئولان اتحادیه اروپا در باره کاهش تحریم ها از جمله در زمینه یاری های انسانی برای مقابله با ویروس کرونا را نشان داد و نفاق و دو رویی آنان را که ویژگی اصلی سیاست های اروپا شده است، برملا ساخت.سوریه این تحریم ها را نقض آشکار ساده ترین مفاد حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایت علیه بشریت بر شمرد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 915

به "اتحادیه اروپا مقامات ارشد سوریه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا مقامات ارشد سوریه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید