سوغات هند ، راهنمای خرید جالب ترین سوغات آگرا (تور هند ارزان)

به گزارش جام پارسی، در این مطلب از سوغات هند و سوغات آگرا می گوییم. سفر به هر نقطه ای از دنیا به غیر از بازدید از منطقه ها دیدنی و تفریحی و هنری ، گشت و گذار در مراکز خرید در هند و بازارچه های بومی محلی نیز می تواند لذت بخش باشد . اگر قصد سفر به هند را دارید بازدید از شهر زیبا و توریستی گردشگری آگرا را در برنامه مسافرتی خود بگنجانید . زیرا در این شهر آثار تاریخی و معماری فوق العاده زیبا و با شکوهی مانند تاج محل وجود دارد . این شهر فوق العاده علاوه بر داشتن مکان هان های زیبا و تاریخی و طبیعتی شگفت انگیز دارای بازار های بزرگ و صنایع دستی متنوعی می باشد که می تواند سوغات هند در سفر شما را فراهم آورد . در متن زیر و در ادامه توضیحات مختصری از انواع این صنایع دستی و سوغات می آوریم .

سوغات هند ، راهنمای خرید جالب ترین سوغات آگرا (تور هند ارزان)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

ماکت های کوچک تاج محل، سوغات آگرا

هیچ مسافری نیست که در برنامه سفر به هند از ساختمان با شکوه عشق یعنی تاج محل بازدید نکند . زیرا تاج محل یکی از زیبا ترین و با شکوه ترین جاذبه های گردشگری دنیا به شمار میرود و هر مسافری که به تماشا این مکان می رود علاقه مند است که مجسمه کوچکی را از این محل داشته باشد که با تماشا آن خاطرات خود را تازه کند . به همین منظور انواع ماکت های تاج محل در میزان ها و جنس های مختلف به عنوان سوغات آگرا برای فروش به مسافران و بازدید نمایندگان عرضه می گردد . این ماکت های کوچک و بزرگ بعضی رنگ شده و بعضی دیگر رنگ طبیعی سنگ را دارند و جنس آن ها از سنگ های نیمه قیمتی و یا مرمر می باشد .

صنایع دستی مرمرین

در شهر آگرا و برای خرید سوغات آگرا در سفر به هند و مراکز خرید در هند زمانی که به بازار های محلی و مراکز خرید هند می روید چیزی که بیشتر از همه به چشم شما می خورد وسایل و لوازم ساخته شده از جنس سنگ مرمر است ، از آن جمله از وسایل خرید در هند و در مجموعه سوغات هند می توان به جعبه های جواهرات ، انواع ظروف تزئینی ، گلدان ، مدل های کوچک تاج محل و جاسیگاری اشاره نمود . این لوازم می توانند سوغاتی های خوب و زیبایی از سفر شما به هندوستان باشد . البته توجه کنید که خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید زیرا امکان دارد سنگ های دیگری به جز سنگ مرمر را با قیمت مرمر به شما بفروشند .

صنایع دستی فلزی

در شهر آگرا می توانید برای خرید سوغات هند انواع لوازم و اشیاعی که از جنس برنج ساخته شده اند را نیز به عنوان سوغاتی خریداری و به همراه خود ببرید ، زیرا آگرا صنایع فلزی مشهوری نیز دارد . برترین مکان برای خرید اشیاع ذکر شده بازار Sadar ، Gangotri Emporium ، Shilpagram و دهکده صنایع دستی Munro Road می باشند که از آن ها می توان جعبه های تزئینی ، انواع جام ، مجسمه ، بشقاب ، گلدان های زیبا و ... را تهیه کرد .

محصولات چرمی

مطمئن باشید که در شهر آگرا می توانید محصولات چرمی متنوعی با قیمت های مناسب تهیه نمایید . مانند کیف ، دستکش ، کمربند ، کفش ، کت و سایر محصولات چرمی . نکته قابل توجه این است که این محصولات قیمت های فوق العاده مناسبی نیز دارند . برای تهیه انواع صنایع دستی چرمی می توانید به دهکده صنایع دستی Shilpagram ، بازار Sadar ، Gangotri ، بازار کیناری و Munro Road و بعلاوه Emporium مراجعه کرد .

انواع فرش

فرش بافی از زمان سلطنت گورکانی ها در این منطقه رواج داشته است به طوری که فرش های این منطقه دارای معروفیت دنیای شده و افراد و تاجران زیادی از اقصی نقاط دنیا برای تماشا و خرید این صنعت دست زیبا به آگرا سرازیر می شوند . پس یکی از چیزهایی که باید حتما آن را ببینید فرش های این منطقه است حتی اگر قصد خرید آن ها را ندارید . فرش های آگرا دارای تنوع زیادی است چه از بابت رنگ و چه طرح و میزان ، حتی افرادی که علاقه زیادی به تابلو فرش دارند نیز می توانند تابلو فرش های فوق العاده ای را از این مکان تهیه نمایند . فرش را در تمام بازار ها می توان یافت بخصوص بازار های اطراف تاج محل ، اما برترین مکان برای خرید و بازدیداز این هنر زیبا دهکده صنایع دستی Shilpagram است زیرا هم از تنوع زیادی برخوردار می باشد و هم قیمت مناسبی دارند .

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1857

به "سوغات هند ، راهنمای خرید جالب ترین سوغات آگرا (تور هند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات هند ، راهنمای خرید جالب ترین سوغات آگرا (تور هند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید